اتاق وضعیت جمعیت استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - اتاق وضعیت جمعیت استان اردبیل با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در ثبت احوال استان به منظور رصد تحولات جمعیتی کشور و استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل روز چهارشنبه در این مراسم گفت: اتاق وضعیت جمعیت کشور با رویکرد ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی و مصورسازی تحولات جمعیتی و تحلیل داده، با استفاده از آخرین روش‌های انتشار اطلاعات جمعیتی توسط ثبت احوال به دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وحید خلوصی افزود: این اقدام بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری رصد مستمر سیاست‌های جمعیتی در ابعاد کمی و انجام پژوهش‌های جمعیتی و تکلیف بند" ت" ماده "یک" قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین با عنایت به بند "ز" ماده" یک "قانون ثبت احوال انجام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: اتاق وضعیت و رصد جمعیت برای نظارت بر مدیریت جمعیت و هم‌افزایی دستگاه‌ها و اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه جمعیت بسیار مهم است و از ظرفیت‌های موجود این اتاق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور استفاده می‌شود.

رضا قاسمیان ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل راه‌اندازی اتاق وضعیت جمعیت در استان را ضروری دانست و گفت: قابل اعتمادترین حوزه داده‌های آماری ثبت احوال است و اقدامات بزرگی طی چندین سال صورت گرفته تا این اطمینان در آمارهای ثبتی بوجود بیاید و انتظار داریم مسئولان مرتبط با جمعیت و دانشگاه‌ها برای پژوهش و برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر جمعیت از این امکان به‌صورت بهینه استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha