۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85334962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اداره ثبت احوال خلخال ۹۵ ساله شد

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85334962
اداره ثبت احوال خلخال ۹۵ ساله شد

اردبیل- ایرنا- رئیس اداره ثبت احوال خلخال گفت: اولین شناسنامه در اداره ثبت احوال این شهرستان فروردین ماه ۱۳۰۷ صادر شد و بدین ترتیب اداره ثبت احوال خلخال امسال ۹۵ ساله شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدجلیل داوودی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار خلخال افزود: اولین سند سجلی بنام فاطمه ایرانی در۳دی۱۲۹۷ در سازمان ثبت احوال کشوری و اولین سندسجلی در ۲۷ فروردین ۱۳۰۷ در خلخال بنام سیدهادی علوی تنظیم شده است.

رئیس اداره ثبت احوال خلخال اضافه کرد: این اداره از فروردین ماه ۱۳۰۷ و پس از آغاز به کار اداره ثبت احوال استان اردبیل در سال ۱۳۰۶ آغاز به کار کرده است و از آن تاریخ تا به امروز ۲۶۵ هزار و ۵۴۸ سند ولادت و بیش از ۸۵ هزار سند وفات در این اداره تنظیم شده است.

داوودی اظهار داشت: جمعیت شهرستان خلخال براساس آخرین اطلاعات پایگاه جمعیتی کشور۸۷ هزار و ۹۵۷ نفر است که از این‌ تعداد ۲۲ درصدکودک و نوجوان ، ۲۵ درصدجوان ، ۴۳ درصد میانسال و ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان سالمند است.

وی همچنین گفت: این شهرستان با شاخص ولادت ۷.۹ در رتبه هشت استانی و با شاخص وفات ۹.۱۰ رتبه چهار استانی را به خود اختصاص داده است ، ضمن اینکه با نرخ ۶.۲ ازدواج رتبه هشت و نرخ طلاق ۲.۳ رتبه هفتم استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره ثبت احوال خلخال ادامه داد: تاکنون ۹۸ درصد مردم خلخال برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند که از این تعداد کارت ملی ۹۲ درصد از اقدام‌کنندگان تحویل شده و ۶ درصد نیز هم اکنون در دست اقدام برای تحویل به مردم است.

داوودی افزود: حدود ۸۰۰ کارت ملی هوشمند آماده تحویل در ایستگاه‌های کارت هوشمند دپو شده و از مردم درخواست می‌شود برای دریافت کارت ملی هوشمند خود به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha