۷۷ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران در خلخال منعقد شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۷۷ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده که در این بین ۴۱ واحد تولیدی با اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از مراجع ذیصلاح شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هاشم علایی روز چهارشنبه در مجمع عمومی شهرک صنعتی خلخال با تاکید بر روند رونق بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال و کمک به رفع موانع تولید و تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزود: بررسی و تعیین تکلیف قراردادهای راکد در کمیته‌های پایش و جلسات هیات حل اختلاف و داوری در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: اگر زمینی از سوی سرمایه‌گذار بلاتکلیف و راکد رها شود، تعیین تکلیف و فسخ شده و اراضی آزاد شده در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار داده می‌شود.

علایی بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم و جدی این شرکت کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است که تلاش می‌کنیم با حمایت مدیران و مسئولان، به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه رفع مشکلات موجود با تعامل سازنده با واحدهای تولیدی و شرکت‌های خدماتی میسر خواهد شد افزود: در صورت تحقق این هدف مهم، توسعه شهرک‌های صنعتی استان از شتاب بیشتری برخوردار می‌شود.

وی اظهار کرد: از جمله اهداف مهم تشکیل شرکت‌های خدماتی، کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی و سهیم شدن واحدهای تولیدی در اداره امور شهرک‌های صنعتی است.

علایی بر همکاری‌های مستمر با شرکت‌های خدماتی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: شرکت‌های خدماتی به عنوان یک بازوی اجرایی مهم، نقش بسزایی در اداره امور شهرک‌ها و ارائه خدمات به واحدهای صنعتی ایفا می‌کنند که باید تلاش شود با تامین منابع پایدار، مشکلات مالی این شرکت‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: یکی از منابع مطمئن برای تامین اعتبار شرکت‌های خدماتی، تصویب و تعلق بخشی از درآمد مالیات ارزش افزوده واحدهای تولیدی برای شهرک‌های صنعتی است که در صورت تحقق آن، مشکلات مالی این شرکت‌ها برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: با تشکیل جلسات متعدد و با حضور در واحدهای تولیدی، تلاش می‌شود مشکلات کارآفرینان و صنعتگران به صورت مستمر مورد بازدید و رصد میدانی قرار بگیرد تا با استفاده از ظرفیت‌های ممکن، نسبت به افزایش تولید و اشتغال استان کمک شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha