۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85394359
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سومین مدرسه ایذه عنوان سبز را گرفت

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85394359
سومین مدرسه ایذه عنوان سبز را گرفت

اهواز- ایرنا - دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: سومین مدرسه شهرستان ایذه عنوان "سبز" را از این انجمن دریافت کرد.

هژیر کیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسئولان این مدارس برای آشنایی دانش‌آموزان با کاشت نهال در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال با این انجمن همکاری کردند و با هماهنگی آموزش و پرورش عنوان " سبز" بر اساس فعالیت دانش‌آموزان و عوامل مدرسه اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل‌های مختلف کاشت درختان همان فصل به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان نهال رایگان در اختیار مدارس قرار می‌دهد تا دانش‌آموزان این نهال‌ها را در مدرسه و یا محیطی دیگر کشت کنند.

کیانی ادامه داد: در فاز دوم این برنامه قرار است تا فرهنگ کاشت نهال را در دانشگاه‌های استان و بین دانشجویان ترویج دهیم.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: در این فعالیت فرهنگی دانش‌آموزان این مدرسه در طرح "همیارطبیعت" ثبت نام کردند و از سوی اداره کل منابع طبیعی استان کارت شناسایی دریافت کردند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این برنامه استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و دانشجویان برای ترویج و توسعه فرهنگ کاشت نهال و حفاظت از طبیعت است و امید است سایر مدارس استان نیز برای شرکت در این برنامه استقبال کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مدیر کل منابع طبیعی خوزستان ۳۲ درصد طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در خوزستان انجام می‌شود.

سالانه ۸۰ میلیون اصله نهال در قالب این طرح به مدت چهار سال در استان کاشته می‌شود و در مجموع باید ۳۲۰ میلیون نهال در خوزستان کشت شود.

طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ در کشور اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha