مجلس خبرگان حلقه وصل مردم و رهبری است

تهران - ایرنا - نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیش بینی‌های صندوق بین‌المللی پول این است که سال ۲۰۲۴ سومین سالی خواهد بود که تولید ناخالصی ایران بیشتر خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال ۲۰۲۵ هم ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، آیت‌الله محمود محمدی عراقی در مسجد جامع‌المهدی سعادت آباد در جمع بانوان مبلغه با بیان اینکه دولت و مجلس را با انتخابات می‌توان ارتقاء بخشید، اظهارات پاتریک کلاوسون مدیر اندیشکده واشنگتن در مطالعات خاور نزدیک درخصوص مسائل اقتصادی ایران را بیان کرد که «ایران در همه زمینه دستاوردهای قابل توجه داشته است و در حال حاضر نگرانی‌هایی وجود دارد که ایران می‌تواند اقدامات جسورانه‌تری بردارد. پس از سال‌ها فشار اقتصادی در ایران اقتصاد این کشور در حد کافی خوب است و به نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت کافی داده است.»

وی افزود: پیش بینی‌های صندوق بین‌المللی پول این است که سال ۲۰۲۴ سومین سالی خواهد بود که تولید ناخالصی ایران بیشتر خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال ۲۰۲۵ هم ادامه یابد و درآمد ملی تراکمی ایران در بازه زمانی ۲۰۲۲ - ۲۰۲۴ به میزان ۱.۱۲ درصد رشد کند در حالی که این میزان برای ایالات متحده ۱.۶ درصد یعنی نصف ایران خواهد بود.

محمدی عراقی نظر امام خمینی(ره) درخصوص خبرگان رهبری را یادآور شد که اگر می‌خواهید این کشور پایدار بماند، استقلال شما محفوظ بماند، آزادی داشته باشید، امنیت ملی داشته باشید همه اینها بستگی به ولایت دارد و مجلس خبرگان حلقه وصل مردم و رهبری، امامت و امت است.

وی افزود: در دنیا هیج نظامی را پیدا نمی کنید که شخص اول کشور در دوران مسئولیتش با دیگران مساوی باشد و این براساس قانون اساسی کشورمان در اصل ۵ قانون اساسی رهبر در برابر قانون برابر دیگر آحاد مردم است این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. در دنیا برخلاف ایران، رهبران و مسئولین طراز اول، در زمان مسئولیتش مصونیت دارند و بعد از زمان مسئولیت می‌روند سراغ آن مسئول و بازخواست می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این فقط مخصوص اسلام است و این افتخار است که در زمان امیرالمومنین علی (ع) به نزد قاضی می‌روند و شکایت از یک غیرمسلمان می‌کنند که زره ایشان را این فرد غیرمسلمان دزدیده است و حضرت علی(ع) به قاضی تذکر می دهد که در برخورد با دو طرف عدالت را رعایت کند نه اینکه به حضرت علی(ع) در برابر متهم احترام ویژه بگذارد.

محمدی عراقی گفت: با برخورد با محبت و اخلاق می توانیم اسلام را در دنیا نشر دهیم.

وی افزود: در قانون اساسی در اصل پنجم برای رهبری چند شاخص تعیین کرده از جمله فقیه، عادل، با تقوی، آگاه به مسائل زمان، شجاع، مدیر، مدبر و در اصل ۱۰۷ فقاهت و عدالت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم خاطرنشان کرد: چرا انتخابات در دو مرحله است؟ چون تشخیص برای مردم سخت است و برای این کار باید متخصصین فقیه تشخیص دهند تا آگاه ترین، فقیه‌ترین، عادل‌ترین، با تقوی ترین، شجاع ترین و مدبرترین فرد را تشخیص دهند.

محمدی عراقی یادآور شد: قدرت رئیس جمهور آمریکا از قدرت ولایت فقیه ما خیلی بیشتر است. تفاوت نظام ما با نظام های دیگر این است که در نظام جمهوری اسلامی هر کس نمی تواند رهبر باشد. رهبر باید شرایطی که در قانون اساسی ذکر شده را داشته باشد.

وی افزود: متخصصین این حوزه که مردم آنها را انتخاب کرده اند می توانند تشخیص دهند. اعضای مجلس خبرگان هم شرایطی دارند که در قانون اساسی ذکر شده از جمله دیانت، وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد، بینش سیاسی و اجتماعی و آشنائی با مسائل روز، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر یک خانمی که دکتری حقوق یا جامعه شناسی داشته باشد و هم تحصیلات دینی و قدرت تشخیص می تواند عضو مجلس خبرگان شود. برای مجلس خبرگان نه مرد بودن جزء شرایط است نه روحانی بودن؛ متاسفانه اکنون خانمی در مجلس خبرگان نداریم در حالی که خانم های متعدد واجد شرایط عضویت داریم. که انشاالله در دورهای بعد نامزد شوند اما نامزد غیرروحانی داریم که استاد دانشگاه است و درس دینی هم خوانده است.

محمدی عراقی تاکید کرد: اگر شما می توانید تشخیص دهید که خوب است ولی اگر نتوانستید تشخیص دهید نوبت به قرآن و عقل می رسد. واسئلو اهل الذکران کنتم لاتعملون. آنچه مهم است انسان بین خود و خدای خود حجت داشته باشد. نمایندگان مجلس خبرگان باید در دنیا و آخرت جواب ۸۰ میلیون را به عنوان حق الناس بدهند.

وی یادآور شد: اگر رای دادن ما برای خدا باشد، اگر ما خودسازی و جامعه سازی کنیم دنیا از ما الهام می گیرد. مردم غزه، لبنان، فلسطین و یمن همه از مردم ما الهام گرفته‌اند و این افتخارات را باید برای جوانان مان تبیین کنیم.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم. دشمنان دنبال این هستند که مردم و نسل جوان نسبت به نظام بی‌تفاوت شوند. اگر رهبر علی علیه السلام باشد، مکتب، مکتب اسلام باشد، ولی مردم صحنه را خالی کنند، پشتوانه نظام از بین می رود. البته شکست ظاهری. لذا وظیفه همگان است که در صحنه باشند.

محمدی عراقی افزود: خانم‌ها می‌توانند بسیار در نظام نقش داشته باشند زیرا نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و بر نیمی دیگر جامعه می توانند موثر باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha