۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85394785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان پزشکان بدون مرز: کمک رسانی در غزه غیر ممکن شده است

تهران- ایرنا- سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که بمباران‌های رژیم صهیونیستی افزایش کمک رسانی به غزه را غیرممکن کرده است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از خبرگزاری «سما»، سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارائه مراقبت‌های پزشکی و افزایش کمک رسانی به دلیل شدت بمباران غیر ممکن شده است.

این سازمان افزود: کوچاندن اجباری و دستور تخلیه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، سلامت شمار بیشتری از ساکنان این منطقه را به خطر می‌اندازد.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نیز چهارشنبه تاکید کرد: به دلیل کمبود شدید مواد غذایی ناشی از محاصره شدید این باریکه توسط رژیم صهیونیستی، شمال این منطقه با قحطی شدیدی مواجه است و فلسطینی‌ها برای رفع گرسنگی به خوردن گیاهان روی آورده‌اند.

«اسماعیل الثوابته» گفت: قبل از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون مواد غذایی وارد این باریکه می‌شد اما امروزه به دلیل محاصره شدید این منطقه و جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشر دوستانه، در صورت دخالت نکردن جامعه جهانی، صدها هزار نفر قربانی خواهند شد.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه افزود: گرسنگی و قحطی در نوار غزه روز به روز در حال تشدید است و تصمیم برنامه جهانی غذا درباره تعلیق فعالیت‌هایش در این باریکه شوکه کننده است.

الثوابته تأکید کرد: رژیم صهیونیستی درصدد است با هدف قرار دادن تأسیسات زیربنایی نوار غزه، آن را به منطقه‌ای غیر قابل سکونت تبدیل و فلسطینی‌ها را وادار به آواره شدن به مصر کند.

مدیر دفتر اطلاع رسانی در نوار غزه، گفت: از مجموع ۳۵ بیمارستان و مرکز درمانی نوار غزه، فقط پنج بیمارستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha