ماراتن تبلیغات انتخاباتی ۸۸۸کاندیدا،گرمابخش زمستان فارس

شیراز-ایرنا-شعارهایشان رنگارنگ و دلچسب در کارزار انتخابات است؛همزمان با آغاز تبلیغات ۸۸۸ کاندیدای تأیید صلاحیت شده دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، شور انتخاباتی گوشه گوشه فارس را فرا گرفته و گرمابخش روزهای سرد زمستانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کوچه و خیابان‌های شهر شیراز امروز مملو از تبلیغات کاغذی کاندیداهاست؛ تبلیغاتی که چهره شهر را تغییر داده و شور و هیجان ویژه‌ای را در میان مردم شهر راز به راه انداخته است.

رقابت ۸۸۸ داوطلب برای ۱۸ کرسی

دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار است به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار شود و استان فارس در این دوره از رقابت‌ها ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

در استان فارس در مجموع یک هزار و ۴۹۵ نفر در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند که پس از سه ماه بررسی‌ صلاحیت داوطلبان از سوی هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، تاکنون و بر اساس آخرین آمار بیش از ۸۸۸ داوطلب برای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم تأیید صلاحیت شده‌اند.

کاندیداهای مجلس شورای اسلامی درصدد هستند رقابت انتخاباتی خود را با نصب بنر همراه با شعارهای متنوع، ارسال پیامک، انتشار در روزنامه‌های محلی، توزیع بروشور، نصب عکس و پوستر و برگزاری تریبون‌های آزاد در مناطق مختلف شهر انجام دهند.

از این رو شهرداری نقاط مختلفی که محل رفت و آمد اکثریت مردم است برای تبلیغات کاندیداها پیش‌بینی کرده و تمام داوطلبان اجازه دارند از این فضای فراهم شده استفاده کنند.

وضعیت تبلیغات شهری

حیابان زند شیراز خیابانی است که به دلیل مرکزیت و شلوغی و ازدحام بیشتر جمعیت، بیش از سایر خیابان‌های شهر، محلی برای رقابت کاندیداها شده به گونه‌ای که در این خیابان بیش از هر نقطه دیگر از شهر تبلیغات آنان به چشم می‌خورد.

برخی از کاندیداها اقدام به گشایش ستادهای تبلیغاتی خود در خیابان‌های مرکزی شهر کرده‌اند و هواداران‌شان نیز در حال تبلیغ برای کاندیدای مورد نظر خود هستند.

تبلیغات در خیابان‌های شهر به حدی است که حامیان هر یک از کاندیداها در ۲سمت خیابان اقدام به تبلیغ و نصب پوسترهای تبلیغاتی کرده‌اند.

در مناطق مختلف شهر همچنین سازه‌هایی موسوم به جداره‌های کاذب برای تبلیغات انتخاباتی ایجاد شده، نقاطی نیز بصورت دائمی برای تبلیغات وجود دارد که کاندیداها می توانند تبلیغات‌شان را در این محل‌ها نصب کنند.

ماراتُن تبلیغات انتخاباتی ۸۸۸کاندیدا،گرمابخش زمستان فارس

ممنوعیت‌های تبلیغاتی

با این حال ممنوعیت‌هایی برای انجام تبلیغات در برخی فضاها نیز وجود دارد به عنوان نمونه امسال اجازه شکل‌گیری آرای اتوبوسی در شیراز داده نشده است.

فرماندار شیراز اخیرا در نشست خبری درباره تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از آرای اتوبوسی در شیراز و همچنین مشارکت همه افراد جامعه در انتخابات گفت:اجازه شکل‌گیری آرای اتوبوسی در شیراز داده نمی‌شود.

اما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیداها برای نخستین بار می‌توانند از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغات انتخاباتی، معرفی خود و برنامه‌هایشان به مردم استفاده کنند.

همچنین براساس ماده ۷۴ قانون جدید، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند، فهرست امکانات و ظرفیت‌ها، اعم از سالن‌های همایش و تجمعات را در اختیار نامزدها (در چارچوب جدول زمانبندی) به صورت رایگان و یا شبه رایگان (حداقل هزینه) قرار دهند.

در شهر شیراز همچنین چهار شعبه برای جمع‌آوری آرای اقلیت‌ها در نظر گرفته شده که ۲شعبه ویژه کلیمیان، یک شعبه ویژه شهروندان زرتشتی و یک شعبه نیز به ارامنه اختصاص دارد.

ماراتُن تبلیغات انتخاباتی ۸۸۸کاندیدا،گرمابخش زمستان فارس

پایان تبلیغات هشت صبح روز ۱۰ اسفندماه

آن طور که از تبلیغات شهری پیداست در انتخابات پیش‌رو از تفکر، سلیقه و گرایش های مختلف در صحنه حضور دارند و مردم می‌توانند کاندیدای مورد نظر خود را با هر درجه توانمندی و با هر سلیقه و تفکری انتخاب کنند.

ماراتُن تبلیغات انتخاباتی ۸۸۸کاندیدا،گرمابخش زمستان فارس

تحقیق و بررسی در خصوص سوابق کاری و برنامه‌های ارائه شده توسط کاندیداها تأثیر بسزایی در کسب رأی از سوی مردم و انتخاب اصلح خواهد داشت و مردم بایستی آگاهانه در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

جمعیت استان فارس بر اساس برآورد جمعیتی سال ۱۴۰۰ پنج میلیون و ۵۴هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده که سه میلیون و ۵۸۴هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

ماراتُن تبلیغات انتخاباتی ۸۸۸کاندیدا،گرمابخش زمستان فارس

طبق گفته مسئولان شهر شیراز براساس نظرسنجی‌های انجام شده در این شهر میزان مشارکت در انتخابات تنها در شهر راز حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

تبلیغات کاندیدای این دوره از انتخابات تا هشت صبح روز ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت؛ کاندیداها باید در این مدت از سیاه‌نمایی پرهیز و نظم و آرامش دوران تبلیغات را حفظ کنند تا در نهایت مشخص شود کدام یک از آنها در این رقابت به پیروزی می‌رسد و راهی مجلس می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha