شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری حال و هوای انتخاباتی به خود گرفت

شهرکرد-ایرنا- همزمان با آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، بیشتر مناطق پرتردد شهری در چهارمحال و بختیاری از صبح روز پنجشنبه سوم اسفندماه رنگ و بوی انتخابات را به خود گرفته است و هواداران برخی از نامزدها در چهار حوزه انتخابیه، فعال‌تر از سایر نامزدها اقدام به نصب پوسترها ، بنرها و اقلام تبلیغاتی نامزد مورد نظر خود کرده‌اند.

در صبح روز پنجشنبه همزمان با آغاز نخستین ساعات تبلیغات رسمی نامزدها، برخی از هواداران آنها در خیابان‌های پرتردد شهرها نیز اقدام به پخش اقلام تبلیغاتی و معرفی برنامه‌ها و سوابق نامزدها کرده‌اند.

تعدادی از نامزدها در آغازین ساعات تبلیغات رسمی به فعالیت در فضای مجازی بسنده کرده‌اند و هنوز نسبت به نصب و چسباندن پوستر اقدامی نکرده‌اند.

۶۰ جایگاه تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات در شهرکرد ایجاد شد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از ایجاد ۶۰ جایگاه برای امور تبلیغاتی نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در معابر و میدان‌های اصلی این شهر خبر داد.

اکبر ایازی در گفت وگو خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سالجاری افزود: در سطح مرکز چهارمحال و بختیاری این جایگاه‌های نصب تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در معابر و میدان‌های اصلی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد آماده‌سازی و جانمایی شده است.

وی گفت: در این جایگاه‌های موقت، نامزدهای این دوره از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت رایگان می‌توانند نصب پوسترها و تبلیغات خود را در مدت زمان قانونی اعلام شده، انجام دهند.

۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رای دادن هستند

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری تعداد واجدین شرایط رای برای انتخابات ۱۱ اسفند را ۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۲ هزار و ۶۲۱ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۲۰۸ نفر زن هستند.

محسن حسین‌میرزایی افزود: همچنین ۷۹۱ شعبه اخذ رای در استان جانمایی و تعبیه شده که از این تعداد ۵۸۱ شعبه ثابت و ۲۱۰ شعبه سیار است.

به گفته وی، همچنین در چهارمحال و بختیاری ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۷ نامزد در گردونه رقابت برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان حضور دارند که به طور میانگین برای کسب هر کرسی ۴۰ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تعداد عوامل دخیل در برگزاری انتخابات این استان را هشت‌هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد شامل عوامل هیات‌های اجرایی و نظارت، نیروهای امنیتی، انتظامی، نمایندگان فرمانداران و افراد معتمد در پای صندوق‌های رای هستند.

حسین‌میرزایی عمل به مُرّ قانون و رعایت اصل بی‌طرفی را از مهمترین موضوعاتی برشمرد که سرلوحه عوامل اجرایی برگزاری انتخابات است و از نامزدها، طرفداران آنها و افراد فعال در ستادهای انتخاباتی درخواست کرد تا با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی، برنامه‌های خود را در راستای تحقق مشارکت حداکثری و تقویت وفاق و همدلی در استان دنبال کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha