۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85395030
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نامزد انتخابات خبرگان رهبری در همدان : رای دادن خواسته شهدا از ماست

همدان- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه استان همدان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: رای دادن موجب حفظ امنیت و اقتدار کشور می شود و خواسته شهدای والا مقام از ماست.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در انقلاب مورد توجه بوده از ابتدای شروع تاکنون با عنایات الهی و دعاهای علما و صالحان و علما تشکیل این نظام بوده است و اگر مردم در سال ۴۲ از از امام خمینی(ره) پشتیبانی نمی‌کردند و تا پای جان برای آزادی امام به میدان نیامده بودند همان ابتدا امام را شهید یا تحت نظر نگه می‌داشتند و مردم گرفتار نظام طاغوت باقی می ماندند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: بنابر این حضور مردم در تمام دوران‌ها با پشتیبانی از امام راحل سبب شد ک امام به کشور برگردد و همین حمایت سبب شد که امام توانست حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل دهد.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان در استان همدان ادامه داد: امام خمینی(ره) حکومت موقت تشکیل داد و بعد با پشتیبانی مردم رفراندوم برگزار کرد که ۹۹ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای آری دادند و در ادامه هزاران شهید تقدیم انقلاب شد، مردم ما در همه دوران ها در صحنه حاضر بوده و پای صندوق های رای حاضر شدند.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: حضور باشکوه مردم در ۲۲ بهمن امسال نیز آبروی کشور را در بین جهانیان خرید و مشت محکمی به دهان دشمن زده شد.

رای دادن وظیفه شرعی است

وی با بیان اینکه رای دادن یک وظیفه شرعی و خواسته شهدا از ماست، اظهار کرد: بیکاری، تورم و رسیدگی نشدن به مشکلات مردم وجود دارد اما این انقلاب متعلق همه مردم و خانواده های شهدا است و شهیدان منتطرند ببینند که چگونه پای صندوق می رویم و دشمن را از رسیدن به اهداف مایوس می کنیم.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان در استان همدان گفت: سرنوشت انقلاب به دست مردم و با رای دادن تعیین می شود و سفارش امام خمینی (ره) نیز مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح بوده است.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: مردم برای انتخاب کاندیدای اصلح تحقیقات خود را انجام دهند، تصمیم بگیرند و با وضو برای کمک به نظام، استمرار راه شهدا و پیاده شدن احکام اسلام پای صندوق های رای حاضر شوند.

رای دادن خواسته شهدا از ماست

امنیت کنونی کشور مدیون نظام اسلامی است

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی حافظ ناموس و امنیت ما است و اگر نسبت به نظام گلایه ها و مطالباتی وجود دارد به حق است اما باید بدانیم رای دادن حمایت از نظام و حفظ امنیت کشور را در پی دارد.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان استان همدان گفت: مردم ۴۵ سال به شکل چشمگیر پای میدان آمدند و نمونه آن ۲۲ بهمن امسال بود و در یازدهم اسفند نیز شاهد حضور پررنگ مردم پای صندوق های رای خواهیم بود، حضور حداکثری ما در عرصه انتخابات بدون شک پاسخ مثبتی به ادامه راه شهدا است.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: مجلس خبرگان از مسائل مهم کشور است اما متاسفانه برای عده زیادی ناشناخته است.

وی ادامه داد: اصل مساله خبرگان در قانون اساسی به خوبی طراحی شده و به منظور انتخاب جانشینی برای رهبر انقلاب که اگر خدای نکرده مسئله ای پیش بیاید یا در اثر کهولت سن که برای ادامه دادن وظایف خطیر و سنگین که قانون بر عهده رهبر گذاشته ناتوانی پیش بیاید و نیز در مورد نظارت خبرگان بر تداوم شرایط رهبری در رهبر موجود که اجتهاد، قدرت تعقل و مدیریت برای حل و فصل مسائل کلان کشور است، بنابراین مجلس خبرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: خبرگان رهبری مشکلات کشور را که مردم به آنها منتقل می‌کنند به مسوولان منتقل می کنند و در جلساتی که در هر سال حداقل سه نوبت برگزار می‌شود گفت وگو می‌شود، راه حل می‌یابند و از شخصیت های بزرگ کشور ریاست قواها، یا از افراد این مسایل مطالبه می‌شود.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از وظایف خبرگان مطالبه از دستگاه‌های مختلف و سه قوه است و می‌توان گفت در بین وظایف خبرگان مهمترین آنها برگزاری جلسه بررسی انتخاب جانشین رهبری است.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: بنده مسوول کمیسون انتخاب جانشین رهبری در زمان امام خمینی (ره) بودم و خدای را شکر شخص مدیر و مدبر و شجاع و امتحان داده در مسائل به این سمت برگزیده و خدمت بسیار بزرگی به انقلاب شد، امیدواریم طول عمر مقام معظم رهبری تا زمان ظهور حجت قائم آل محمد(عج) مستدام باشد.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی مردم از خدمات در مشارکت افزایی انتخابات موثر است،افزود: رسانه ها برنامه منسجمی برای مقایسه زمان شاه و هم اکنون در تمامی ابعاد معنویات و مادیات مسائل نظامی، امنیتی، تهیه و به عموم مردم اطلاع رسانی کنند چرا که اطلاع مردم از خدمات و دستاوردهای نظام افزایش مشارکت آنان در پای صندوق های را به همراه دارد..

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha