۴ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۰۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85395710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: آمریکا هیچ پیشنهاد جدی در مورد گفتگوی  هسته ای ارائه نکرده است

تهران-ایرنا- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو هیچ پیشنهاد جدی از سوی آمریکا برای از سرگیری گفتگوهای هسته ای موسوم به ثبات استراتژیک دریافت نکرده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "تاس", وی پس از نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در پاسخ به این سوال که آیا نشستی درباره ثبات استراتژیک برنامه ریزی شده است، افزود: «هیچ پیشنهاد جدی از سوی آمریکایی ها ارائه نشده است.»

وی ادامه داد که ما به آمریکا وقتی "روسیه را آشکارا یک کشور متخاصم و تهدیدی فوری که باید از بین برود و شکست بخورد, می داند"، اعتماد نداریم.

لاوروف اظهار کرد که آمریکا نه تنها یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته بلکه «در برخی موارد کاملاً مستقیم» وارد جنگ شده است.

وی گفت که روسیه همچنان برای مذاکرات ثبات استراتژیک آماده است. اما چنین گفت‌وگویی باید صادقانه باشد.

به گزارش ایرنا, شروع مذاکرات کنترل تسلیحاتی فراتر از مفاد معاهده استارت نو یکی از محورهای مهم دیدار چند ساعته جو بایدن و ولادیمیر پوتین درسال ۱۴۰۰ در ژنو سوئیس بود.

بایدن در آغاز به کار دولتش تاکید کرده بود به دنبال تمدید پیمان استارت ۳ برای حفظ توازن فعلی در نیروهای هسته‌ای دو کشور است.

بر اساس این پیمان نباید تعداد موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، برای طرفین بیش از ۷۰۰ فروند و موشک بالستیک و زیردریایی غیر مستقر از ۸۰۰ فروند بیشتر باشد. همچنین، نباید موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌هایی که دارای کلاهک هسته‌ای هستند، برای هر یک از طرفین از ۱۵۵۰ فروند تجاوز کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha