۴ اسفند ۱۴۰۲، ۶:۱۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85395725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادامه تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در سرزمین های اشغالی

تهرا-ایرنا- یک روزنامه صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد که خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه مجددا در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، روزنامه معاریف نوشت که اعتراضات در مناطق مختلف اسرائیل ادامه دارد و آنها خواهان استعفای اعضای کابینه بویژه بنیامین نتانیاهو هستند.

معترضان خشمگین همچنین خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس شدند.

آنها پلاکاردهایی علیه نتانیاهو و اعضای کابینه وی به دلیل عدم توافق با حماس برای آزادی و تبادل اسرا حمل می کردند.

این تظاهرات درحالی انجام می شود که براساس نتایج یک نظرسنجی در سرزمین های اشغالی، بیش از نیمی از صهیونیست ها معتقدند که آینده آبستن اعتراضات گسترده‌تر علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.
نتایج نظرسنجی مرکز موسوم به دموکراسی در سرزمین های اشغالی حاکی است: ۶۰ درصد "اسرائیلی ها" معتقدند که بزودی اعتراضات گسترده‌ تری علیه نتانیاهو به راه خواهد افتاد.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی کابینه نتانیاهو شامگاه سه‌شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که اولویت ما نابودی حماس است و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه اهمیتی زیادی ندارد.

برخی نیز این تظاهرات را برای فشار وارد کردن به کابینه نتانیاهو برای تسریع در تبادل اسیر با حماس اعلام کردند.

در همین راستا،پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی در گزارشی پنجشنبه شب مدعی شد که شورای جنگ اسراییل هیأتی را برای مذاکره با حماس تعیین کرده است.

این پایگاه صهیونیستی خبر داد که قرار است که این هیأت به پاریس اعزام شود تا مذاکره درخصوص تبادل اسیر با حماس از سر گرفته شود.

این ادعا درحالی مطرح می شود که تاکنون با کارشکنی رژیم صهیونیستی، مذاکرات برای آزادی اسیران صهیونیستی تاکنون راه به جایی نبرده است.

رسانه‌های صهیونیستی سه‌شنبه گذشته از پایان مذاکرات قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و بازگشت هیات رژیم صهیونیستی به تل‌آویو خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، مذاکرات قاهره پایان یافت و هیات رژیم صهیونیستی به تل آویو بازگشت.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هیات اسرائیلی به ریاست رئیس موساد بدون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت قاهره را ترک کرد.

در همین رابطه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد، شرکت هیات اسرائیلی در مذاکرات قاهره در پاسخ به درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا انجام شد.

بر اساس این گزارش، اختلاف بین سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از رفتن هیات این رژیم به قاهره وجود داشت و همین امر باعث شد ژنرال نیتزان آلون در فلسطین اشغالی بماند و در مذاکرات شرکت نکند.

پیشتر یک دور آتش بس مؤقت میان رژیم صهیونیستی و حماس با میانجی گری قطر، مصر و آمریکا اجرایی شد. این آتش‌بس پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، به مدت چهار روز برقرار شد.

این آتش‌بس موقت پس از سه روز تمدید، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha