تظاهرات گسترده اردنی ها در مقابل سفارت آمریکا در محکومیت تجاوز به غزه + ویدئو

تهران – ایرنا – شمار زیادی از شهروندان اردن در اعلام همدردی با مردم غزه و محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تحت حمایت واشنگتن، به طرف ساختمان سفارت آمریکا در عمان پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه قدس پرس، تظاهرات مذکور به دعوت انجمن صنفی و حزبی «حمایت از مقاومت و دفاع از اردن» تحت عنوان «محکومیت تجاوز به اردن جنایت آمریکا با برخی از کشورهای عربی و پل هوایی صادرات کالا به رژیم صهیونیستی» از مقابل مسجد عبادالرحمن در عمان به طرف سفارت آمریکا در عمان برگزار شد.

برگزارکنندگان تأکید کردند که هدف آنها از برگزاری این تظاهرات، مطالبه توقف نسل کشی فلسطینی ها در غزه، تحت حمایت آمریکا و درخواست از دولت اردن برای انجام اقدامات بیشتر در حمایت از پایداری ملت فلسطین در غزه است.

تظاهرکنندگان خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی و لغو معاهدات سازش شدند و در حمایت از مقاومت و شخصیت ها و رهبران آن در نوار غزه، شعار سردادند.

شرکت کنندگان در این تجمع، تأکید کردند: آمریکا به دلیل حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی کامل و همچنین ارائه همه انواع تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان غزه و ارسال کشتی ها و زیردریایی های هسته ای در دفاع از تل آویو، مسئول کشتار فلسطینی هاست.

تظاهرکنندگان اعلام کردند: جنبش های مقاومت فلسطین و در رأس آنها حماس، جنبش های آزادی بخش ملی و مقاومت مشروع در مقابل اشغالگران هستند و رژیم صهیونیستی، تجسم تروریسم است و آمریکا منبع و ریشه تروریسم در سراسر جهان است.

شرکت کنندگان در این تجمع، جانبداری ننگین جامعه جهانی از رژیم قاتل و ویرانگر صهیونیستی را که باعث شهاده هزاران شهید و صدها هزار زخمی در مقابل دیدگان سازمان های مدعی حقوق بشر شده است محکوم کردند.

تظاهرکنندگان اردنی همچنین در پایان خواستار پایان محاصره غزه و تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی به این بخش از خاک فلسطین شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha