موج بارشی در مسیر رسیدن به استان هرمزگان است

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی وضع هوا بیانگر ورود یک موج بارشی از عصر (شنبه) به این استان است.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیشترین تاثیر این سامانه بارشی در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان هرمزگان و در بلندی ها ابتدا با افزایش ابرناکی خواهد بود و سپس از ساعت های پایانی شب رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد و احتمال تگرگ در پاره ای نقاط استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی این سامانه بارشی به تدریج از بعدازظهر دوشنبه از شرق استان خارج خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می شود هرمزگانی ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه از رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی و صعود به بلندی ها به ویژه در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری کنند.

کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: از روز یکشنبه تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و خلیج فارس با افزایش سرعت باد شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از آمد و شد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت گیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیان کرد: از لحاظ دمایی به صورت موقت افزایش نسبی دمای کمینه در صبح فردا و کاهش دمای بیشینه در ساعت های ظهر پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۷ درجه و ۸۸ درصد و شهر قشم را ۱۹ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha