استاندار: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی اقدامات گروه‌های جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان باید اقدامات گروه‌های جهادی را در بخش‌های مختلف سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز شنبه در همایش جهادگران برتر استان مرکزی با عنوان « شکوه هجرت» در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، افزود: اقدامات صورت گرفته جهادگران بسیار ارزشمند است و پایه حرکت‌های جهادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل شکل گرفت.

وی بیان کرد: اگر گروه‌های جهادی در میدان نبودند، شرایط تاسف‌باری بر جامعه حاکم می‌شد و گام‌های این گروه‌ها باید روز به روز بلندتر شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: ستاد راهبری طرح‌های محرومیت‌زدایی این استان به عنوان یک اقدام ابتکاری در کشور، در سال ۱۴۰۰ شکل گرفت و تاکنون با توفیقات چشمگیری همراه بوده است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: تنوع اقدامات گروه‌های جهادی استان مرکزی در کشور بی‌نظیر است و این تنوع، فرصت‌های زیادی را نیز فراهم کرده است.

حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات موجب شکل‌گیری مجلس قوی در کنار دولت قوی می‌شود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در ادامه این همایش گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ گروه جهادی این استان سال‌ها در حال جهاد و خدمت هستند.

سردار محسن کریمی افزود: جهادگران در مسیر خدمت‌گذاری به مردم و رفع مشکلات نیازمندان قدم برمی‌دارند و اجر این حرکت ارزشمند، نزد خداوند است.

وی بیان کرد: همه سرمایه انقلاب اسلامی، مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: هنر امام راحل این بود که مردم را با معنویت انس داد و این مهم همواره باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سردار کریمی اظهار کرد: کار جهادگران موجب حفظ سرمایه‌های ارزشمند می‌شود و حرکت این قشر در مسیر برقراری عدالت، جای تقدیر دارد.

وی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای و شکل‌گیری مجلس قوی در کنار دولت قوی، منجر به حل مشکلات می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: اقتدار و امنیت کشور از برکت حضور پررنگ مردم در همه صحنه‌ها بود و حضور پرشور در انتخابات ۱۱ اسفندماه، این اقتدار را افزایش می‌دهد.

سردار کریمی عنوان کرد: همه بویژه گروه‌های جهادی باید از فرصت باقی مانده تا انتخابات استفاده کنند و اقشار مختلف مردم به حضور حداکثری در آزمون سیاسی پیش‌رو تشویق کنند.

وی گفت: مردم باید بار دیگر در ۱۱ اسفندماه، دشمنان را ناامید و روح شهدا را شاد کنند و کمک دهند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: خطی که دولت انقلابی شروع کرده تاکنون سابقه نداشته و همه باید کمک دهند تا توفیقات بیشتری کسب شود.

سردار کریمی اظهار کرد: دولت سیزدهم موفق به تسویه بدهی دولت‌های قبل شد و بودجه را به بدون کسری هدفگذاری کرده و این اقدام، توفیق کمی نیست.

وی تاکید کرد: کارهای بزرگی در این دولت انجام شده اما خیلی در خصوص آنها اطلاع‌رسانی صورت نگرفته که باید این توفیقات بیان شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی هم در این آیین گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ گروه جهادی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در این استان تشکیل و ساماندهی شده است.

سرهنگ سعید فرامرزی افزود: بیش از ۵۹۴ هزار نفر روز اردوهای جهادی در این مدت برگزار شده است.

وی بیان کرد: اجرای بیش از سه‌هزار طرح محرومیت‌زدایی، برگزاری ۲ هزار و ۵۶۰ دوره تخصصی جهاد رسانه، رسم جهاد، رسم خدمت و رسم هجرت، جشنواره‌های گروه‌های جهادی، ایجاد ۴۵ قرارگاه جهادی پهنه‌ای، منطقه‌ای و محلی، برگزاری سه دوره انتخابات و ۳۶۰ جلسه مجمع جهادگران در سطح استان و شهرستان، اجرای یادواره و گرامیداشت شهدای جهادگر و خانواده‌های این عزیزان، از دیگر توفیقات کسب شذه از سال ۱۳۹۰ تاکنون است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: اجرای رزمایش‌های بزرگ جهادی با بیش از ۴۵ هزار نفر روز فعالیت، ساخت و نصب بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ اسکلت برای منازل محرومان، برپایی ۱۲ نمایشگاه دستاوردهای گروه‌های جهادی برتر، تقدیر از ۲ هزار و ۸۰۰ جهادگر، اجرای ۳۲۰ کیلومتر آبرسانی شرب روستایی، اهدای یک‌هزار و ۸۹۶ سری جهزیه به زوج‌های جوان، تامین چهار هزار و ۵۰۰ تن قیر، تجهیز قرارگاه به ۱۴ ماشین‌آلات مهندسی، بهسازی و مرمت ۳۲۵ مدرسه، احداث و مرمت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی محرومین و ایجاد ۲۱۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

سرهنگ فرامرزی اظهار کرد: اجرای ۲۵۰ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی، بهسازی و مرمت ۲۴۷ مسجد وحسینیه، احداث ۲۸ المان یادمان شهدا، ایجاد ۳۲ سالن ورزشی و کتابخانه، طبخ ۲ میلیون غذای گرم برای ولی‌نعمتان انقلاب، احیا و لایروبی ۵۲ قنات و نهر به طول ۴۹ کیلومتر، ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵ هزار نفر، راه‌اندازی ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه، حمایت و پشتیبانی از ۵۰ تعاونی، برگزاری ۴۰۰ عنوان نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، از دیگر اقدمات صورت گرفته بسیج سازندگی استان مرکزی از سال ۱۳۹۰ تاکنون است.

در پایان این همایش، از جهادگران بسیج استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha