حضور حداکثری مردم در انتخابات، حق و تکلیف است/ مردم نامزدهای اصلح را انتخاب کنند

تهران-ایرنا- نماینده مجلس خبرگان رهبری در نشست تبیینی به مناسبت انتخابات یازدهم اسفندماه بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و دقت مردم در انتخاب نامزدهای اصلح، تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، نشست تبیینی به مناسبت انتخابات یازدهم اسفندماه و جشن بزرگ میلاد حضرت ولیعصر علیه الاسلام در مسجد صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، خیابان وحدت اسلامی، بعد از چهارراه مختاری) به همت اعضای هیئت امنا و بسیجیان و امام جماعت این مسجد برگزار شد.

امید موضوع بسیار مهمی است که در جریان دینی انتظار، نهفته است

محسن اسماعیلی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در این نشست، که با حضور جمعی از روحانیون و ائمه جماعات مساجد و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و ورزشی و خانواده شهدا و سایر گروه های مردم برگزار شد، با بیان اینکه امید موضوع بسیار مهمی است که در جریان انتظار نهفته است، گفت: امید ما به اصلاح جامعه بشری با ظهور حضرت ولیعصر علیه الاسلام، در همین حقیقت ریشه دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: شکل گیری نظام جمهوری اسلامی با رای مردم در سال ۱۳۵۸ هم متکی به امید مردم به اصلاح وضعیت کشور و جامعه داشت. الحمدالله سرتاسر انقلاب اسلامی، مروج فرهنگ انتظار است.

وی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و دقت مردم در انتخاب نامزدهای اصلح، تاکید کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است. قطعا با حضور گسترده مردم، دسیسه دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی، خنثی می شود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، حق و تکلیف است/ مردم نامزدهای اصلح را انتخاب کنند

مساجد نقش اصلی را در بسیج افکار عمومی و حضور پرشور انتخاباتی دارند

اسماعیلی در ادامه با ابراز خوشحالی بسیار برای حضور در مسجد صاحب الزمان (عج) خیابان وحدت اسلامی و آشنایی با خیریه بزرگ این مسجد، گفت: مسجد در عرصه انتخابات و تهییج مردم برای مشارکت در این امر نیز نقش اساسی خواهد داشت، کسانی که سن‌شان می‌رسد می‌دانند تا سال‌های سال پس از انقلاب اسلامی لیست‌های انتخاباتی در مساجد بسته می‌شد، مشارکت مردم در مساجد شکل می‌گرفت و مساجد نقش اصلی را در بسیج افکار عمومی و حضور پرشور انتخاباتی داشتند.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط روزگار این نقش اندکی کمرنگ شده و بر متولیان امور مساجد است که این جایگاه را احیا کنند، این جمله تاریخی و ماندگار امام خمینی(ره) را نباید فراموش کنیم که فرمودند: «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید»؛ بنابراین، با توجه به اهمیت مسجد در شاکله دین، نقش این مکان مقدس و آنچه که امام (ره) فرمودند، مسجد محل رزم و دفع است، محل رزم فرهنگی و دفاع از بینش اسلامی و ارزش‌های دینی است؛ اکنون نیز مساجد این تکلیف را اندازه خودشان انجام می‌دهند اما چنان که گفتم با نقطه آرمانی و مطلوب فاصله دارند. باید همه مساجد، همچون مسجد صاحب الزمان علیه الاسلام و همه ائمه جماعات همچون حضرت آیت الله آقای ایلکا، فعال و انقلابی و پر نشاط باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha