حضور پرشور در انتخابات موجب ارتقای بازدارندگی کشور در حوزه جنگ نرم می شود

تهران-ایرنا- معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)، گفت: حضور پرشور در انتخابات موجب ارتقای بازدارندگی کشور در حوزه جنگ نرم می شود.

به گزارش حوزه دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)، ضمن تبیین اهمیت شرکت در انتخابات، گفت: انتخابات پیشِ رو آن‌قدر مهم است که فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) از روزهای آغازین سال تا به امروز، نسبت به ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات پیش رو مکرراً تأکید فرموده‌ و آحاد مردم را به شرکت در انتخابات فراخوانده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده انتخابات پیش رو است.

وی درباره توان بالای بازدارندگی کشور در زمینه نظامی و سخت‌افزاری اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، در سایه تدابیر فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و مجاهدت فرزندان ملت در نیروهای مسلح، در حوزه سخت‌افزاری به بازدارندگی رسیده‌است، بدین معنا که امروزه دشمنان هزینه‌های حمله نظامی به کشور را بیش از منافع آن می‌دانند؛ بنابراین جرأت تعرض به خاک میهن اسلامی ما را ندارد.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه توضیح داد: با این حال در حوزه نرم‌افزاری و قدرت نرم هم به بازدارندگی نیاز داریم. در این حوزه، مباحثی نظیر فرهنگ، رسانه، هنر، حقوق بشر، دموکراسی و... همگی مظاهر قدرت نرم در یک کشور هستند و انتخابات در چارچوب یک نظام سیاسی مردم‌سالار می‌تواند قدرت نرم تولید کند. بنابراین اگر مشارکت همگانی در انتخابات وجود داشته باشد، تولید قدرت نرم کرده‌ و می‌تواند در کنار قدرت نظامی، عامل ارتقای قدرت بازدارندگی شده و این مهم باعث می‌شود، دشمن نتواند به کشور حمله نظامی کرده و فشار سیاسی و یا تحریم اقتصادی را بر کشور تحمیل کند.

سرتیپ اکرمی نیا درباره ارتباط میان انتخابات و ایجاد اقتدار در حوزه قدرت نرم، تصریح کرد: شرکت در انتخابات به عنوان یک ابزار تولید قدرت نرم، همانند قدرت نظامی، بازدارندگی ایجادمی کند.

وی ادامه داد: تمام اندیشمندان دنیا معتقدند امروزه قدرت از این دو بخش تشکیل می‌شود و هر کشوری که بتواند هر دو بعد قدرت خود را افزایش دهد، موفق به پیشبرد اهداف خویش می‌شود. همان طور که امروز مشاهده می کنید کشور آمریکا با وجود قدرت نظامی بالا به دلیل عدم مقبولیت در جامعه جهانی رو به افول است.

سرتیپ اکرمی‌نیا گفت: امروز انتخابات برای نظام و کشور، به مثابه تولید قدرت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha