توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد  است 

بجنورد- ایرنا- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: توانمند سازی مددجویان راهبرد و سیاست اصلی این نهاد حمایتی محسوب می شود و این کارکرد از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا از کانال اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، جعفر صباغیان روز شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: کمیته امداد برنامه های کاربردی بسیاری در بخش اشتغال، مسکن، بهداشت، درمان و مهارت برای مددجویان انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ۱۷ برنامه در قالب ۱۲۰ نوع خدمت در کمیته امداد ارائه می شود، افزود: تمام این برنامه ها با تاکید بر پیوست توانمندسازی انجام می شود.

صباغیان با اشاره به اینکه در ۸۰ درصد استان‌ها جشن خودکفایی اشتغال برگزار شده است ، گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان موجب می شود از تحت پوشش قرار گرفتن خارج شوند ضمن آنکه با برنامه های فرهنگی و تحصیلی می توان موجبات خودکفایی را فراهم کرد.

وی، شناسایی انواع فقر مادی و معنوی افراد تحت پوشش را دیگر ماموریت کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد انقلابی تنها به نیازهای مادی مددجویان توجه نمی کند بلکه حوزه های فرهنگی و معنوی هم در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در حوزه جوانی جمعیت، مشاوره های قبل از طلاق و آسیب های اجتماعی نیز اقدامات خوبی انجام شده است تا در مسیر رفع نیازهای معنوی مددجویان قدم برداریم.

وی بیان کرد: خراسان شمالی در مسیر محرومیت زدایی قرار دارد و امیدواریم موضوع توانمندسازی در این استان بیش از سایر استان‌ها پررنگ شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: در بخش های مختلف کمیته امداد تلاش های خوبی در سطح استان انجام شده است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: رسالت اصلی کمیته امداد استان رسیدگی به خانواده های مددجویان و استقلال آنها است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha