بیش از سه هزار دستگاه برای انتخابات الکترونیکی در رشت و خمام آماده شد

رشت - ایرنا - دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در رشت و خمام گفت: افزون بر سه هزار دستگاه برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در این حوزه انتخابیه آماده شد که با نظارت ناظران شورای نگهبان و بازرسان فرآیند انتخابات انجام می‌شود.

جواد شفیعی ثابت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات کشور و با تایید شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که تمهیدات لازم اتخاذ شده‌است.

وی با بیان اینکه احزار هویت رای دهندگان در سراسر کشور به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، اضافه کرد: موضوع اخذ رای فقط در چهار حوزه انتخابیه در کشور به صورت تمام الکترونیکی انجام خواهد شد که حوزه انتخابیه رشت و خمام را شامل می‌شود.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه انتخابیه رشت و خمام گفت: دستگاه‌های اخذ رای الکترونیکی به تعداد کافی برای هر شعبه پیش بینی شده و این دستگاه‌ها به هیچ شبکه اینترنتی و اینترانتی متصل نیستند و تنها به برق اتصال دارند؛ از اینرو امکان اختلال و هک بر روی این سیستم‌ها وجود ندارد.

وی در تشریح انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت و خمام اظهار کرد: شهروندان و رای دهندگان، نخست کد نامزد منتخب برای انتخابات خبرگان رهبری و بعد کد نامزد منتخب خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی را درج و تایید می‌کنند و پرینت آن در داخل صندوق قرار می‌گیرد؛ پس از پایان مهلت رای‌گیری پرینت‌ها شمارش می‌شود؛ ضمن اینکه تمامی کدها و رمزها وجود دارد که سپس استخراج صورت می‌گیرد و جمع‌بندی در کوتاهترین زمان اتفاق می‌افتد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان خاطر نشان کرد: با این روند برگزاری انتخابات الکترونیکی، هرگونه ایجاد شائبه یا مشکلی در بحث فرآیند اخذ رای الکترونیکی بی اساس است ضمن اینکه به تعداد کافی دستگاه‌های پشتیبان در صندوق‌های اخذ رای الکترونیکی پیش‌بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه بر اساس آنچه که در قانون اساسی آمده، رای گیری به صورت حضوری و مخفی است افزود: دستگاه‌های تعبیه شده برای اخذ رای الکترونیکی به تایید شورای نگهبان رسیده‌است .

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha