نامزد نمایندگی مجلس در ارومیه: تبدیل شورای شهر به پارلمان منطقه‌ای اولویت کاریم است

ارومیه- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه گفت: یکی از اولویت‌های کاری من در صورت راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی، توسعه وظایف شورای شهر و تبدیل آن به پارلمان منطقه‌ای است.

علی ملازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی دو وظیفه قانونگذاری و نظارت دارد، افزود: در عرصه قانونگذاری با توجه به سیاست‌های کلی از سمت مقام معظم رهبری به دنبال پیگیری‌های سیاست‌ها خواهم بود که یکی از مسائل مهم در همان سیاست‌های ابلاغی، تصویب قوانین لایحه محور است که باید همه جوانب کار در آن‌ها دیده شود.

وی افزود: در تمام دنیا بالای ۹۰ درصد قوانین از طریق دولت تبدیل به قانون شده است اما در کشور ما بیش از سه چهارم مصوبات مجلس توسط طرح‌ از سمت نمایندگان تبدیل به قانون شده است که این نقطه مقابل سیاستگذاری‌های کلان کشور است که در آن خصوص پیگیری‌های لازم را خواهم کرد.

وی با اشاره به عمر ۴۵ ساله و پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با این وجود، اصول قانون اساسی متاسفانه به طور کامل اجرا نمی‌شود که این از ضعف های مجلس شورای اسلامی است که باید زمینه برطرف شدن آن را فراهم کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری من در این خصوص پیگیری مواردی است که در قانون برای اجرایی شدن آن اصل وجود دارد اما اصول و قواعد آن زمین مانده و قابلیت اجرایی و نظارت بر آن سنجیده نشده است.

ملازاده با اشاره به پیگیری مصوبات قانونی بر اساس اولویت‌ها بیان کرد: نماینده یا یکی از کمیسیون‌های مجلس به تنهایی تعیین کننده این موضوع نیست بلکه مسائل اولویت‌دار کشور باید از سمت قوای سه گانه صورت گیرد تا بر اساس موضوعیت روز کشور بودجه آن تخصیص یابد.

وی با اشاره به لزوم توسعه وظایف شوراهای شهر گفت: در محور تصویب قوانین که جزو اولویت‌های بنده است، در خصوص توسعه وظایف و اختیارهای شورای شهر معتقد هستم که شورای شهرها باید تبدیل به پارلمان منطقه‌ای شود.

وی اضافه کرد: دولت نیز باید بسیاری از وظایف و تصدی‌های خود را به شهرداری‌ها واگذار کند که با این کار یک نوع دولت منطقه‌ای شکل می‌گیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه در خصوص برنامه‌های خود در حوزه انتخابیه ارومیه اظهار کرد: باید میان نمایندگان استانی همدلی، همکاری و همگرایی حاکم شود تا با این پیوند، نیازها و خواسته‌های مردم استان را با قوت و انسجام بیشتری در مجلس شورای اسلامی پیگیری و تعقیب کرد.

ملازاده افزود: رقابت‌های میان نمایندگان باید تبدیل به همکاری شود و با توجه به تجربه خود در مجلس شورای اسلامی وحدت میان نمایندگان نیز اولویت کاری بنده است.

وی تاکید کرد: نخستین کار من این است که از این پراکندگی نمایندگان دوری شود و وحدت بین نمایندگان، از اولویت های من است؛ همین طور با دولت و نمایندگان دولت در استان باید نهایت همکاری لازم را برای توسعه منطقه و استان و کشور داشته باشیم.

ملازاده افزود: در جایی هم اگر مشکلی می بینیم، با انعکاس آن به مدیران کشوری به نحو احسن قابل حل است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه در خصوص دریاچه ارومیه نیز بیان کرد: دریاچه ارومیه و مشکل کم آبی و محیط زیست در اولویت نخست کاری بنده است که طرح‌هایی نیز برای آن دارم.

ملازاده گفت: همان طور که در استان های دیگر، کمبود آب را با انتقال آب حتی از دریای عمان حل می کنند، در استان ما هم مشکل کم آبی وجود دارد و دریاچه ارومیه هم در این خصوص تاثیر پذیرفته است.

وی با اشاره به برنامه های خود در حوزه کشاورزی در آذربایجان غربی اظهار کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی و راه اندازی صنایعی در استان ما برای ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی و همین طور فرآوری مواد معدنی باید در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه نباید به مرز، امنیتی نگاه کنیم، اضافه کرد: ما در میان استان های کشور، استانی نداریم که با سه کشور مرز داشته باشد؛ می توانیم علاوه بر توسعه تجارت مرزی، توسعه تجارت فرامرزی هم داشته باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال سابقه کار در مجلس دارد، بیان کرد: افزون بر آن، در مرکز پژوهش های مجلس و وزارت علوم سمت داشته است.

ملازاده افزود: در مجلس شورای اسلامی هم در معاونت نظارت، قوانین، اجرایی اشتغال داشته ام. در راستای تصویب قوانین و نظارت بهینه و تحول خواه و همچنین پیگیری مسائل، نیازها و مطالبات شهر و منطقه می توانم از این‌ها استفاده ببرم.

وی تاکید کرد: تجریبات من موجب می‌شود که در اصلاح قوانین و تصویب قوانین جدید در راستای قوانین بالادستی موثر بوده و مطالبات همشهریان را جامه عمل بپوشانم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha