۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85396830
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نامزد انتخابات مجلس از قزوین: مسکن، راه و بیمه باید اولویت مجلس آینده باشد

قزوین - ایرنا - مجتبی شمسینی غیاثوند نامزد نمایندگی مردم قزوین، البرز و آبیک در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی ۳۱۹ گفت: رفع چالش مردم در حوزه مسکن، راه و بیمه باید در اولویت کاری و برنامه‌های مجلس دوازدهم قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مجتبی شمسینی غیاثوند متولد سال ۶۸ در قزوین، دارای مدارک کارشناسی و دکترای حسابداری و کارشناسی ارشد حسابرسی است.

وی اکنون مدرس حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کارشناس امور صنعت بیمه است و همچنین سابقه حسابرسی ارگان های دولتی در استان و کشور را نیز در کارنامه خود دارد.

حوزه مسکن با عقب ماندگی و چالش های فراوانی روبه رو است

شمسینی غیاثوند برنامه‌های خود را در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم در چند حوزه نام برد و در ابتدا به حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: با مطالعه و بررسی‌های میدانی که انجام شده کشور ما در حوزه‌ مسکن دچار عقب ماندگی و چالش‌های فراوانی است که قشر متوسط و پایین جامعه را متاثر از خود کرده است.

وی در این رابطه به راهکار گسترش فضاها و محدوده شهری اشاره کرد و افزود: با این کار می‌شود قیمت مسکن و اجاره بها را تا حد چشمگیری کاهش داد و در بحث مسکن ملی نیز بایستی قیمت تمام شده‌ ساختمان‌هایی که تحویل مردم می شود را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

شمسینی غیاثوند در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه‌ راه و حمل و نقل جاده، تصریح کرد: با توجه به اینکه جاده های کشور دارای نقاط حادثه خیز بسیاری است باید این مساله مورد توجه جدی قرار گیرد و با اجرای طرح های بهسازی آمار تصادف ها و خسارت های جانی و مالی را کاهش دهیم؛ در بحث حمل و نقل هم باید خودروهای فرسوده از رده خارج و خودروهای نو جایگزین شوند چرا که این کار در بحث آلودگی هوا بسیار موثر است.

وی در مورد صنعت بیمه کشور خاطرنشان کرد: باید به ضریب نفوذ بیمه در سطح کلان، به ویژه در صنعت خودرو و کشاورزی توجه بیش از پیش شود و این امر مستلزم حمایت مجلس و دولت است.

این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اقدامات خود برای حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز را پرداختن به مساله آب شرب و کشاورزی دانست و تاکید کرد: این موضوع امروز در سطح استان به معضل تبدیل شده تا جایی که در منطقه ای مانند طارم سفلی که درخت زیتون و انار محصول اصلی آن است متاسفانه در چهار سال اخیر بسیاری از درختان خشک شده و این نماد منطقه به شدت آسیب دیده در حالی که در حوزه تولید زیتون حائز رتبه نخست کشور نیز هست، از این رو بحث مدیریت آب را به طور جدی پیگیری خواهم کرد.

شمسینی غیاثوند، راه‌های ارتباطی استان به ویژه جاده قزوین - رشت در محدوده‌ لوشان و طارم را دارای وضعیت نامناسب دانست و افزود: دارندگان وسایل نقلیه سنگین نسبت از عدم رسیدگی به این محور به شدت گله مند هستند که بنده در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم حتما این مساله را پیگیری خواهم کرد.

وی، با اشاره به وضعیت صنعت منطقه و اینکه شهرهای صنعتی البرز و کاسپین با حداقل بازدهی خود فعالیت می کنند و به همین لحاظ توجه به کارخانجات منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: در این رابطه بایستی اذعان داشت که هم موضوع اشتغال جوانان مطرح است و هم اینکه با رونق بیشتر مراکز صنعتی، تولید کالای ملی در سطح استان و منطقه شکل خواهد گرفت و در این مسیر باید به بیمه‌ تامین اجتماعی و مالیات توجه بیشتری شود.

این نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موضوع بعدی را پرداختن به بخش درمان در مناطق مختلف از جمله شهرهای اقبالیه، نصرت‌آباد، محمدیه، مهرگان و آبیک دانست که باید مراکز درمانی و بهداشتی در این شهرها مستقر شود تا مردم منطقه از این امکانات بیشتر استفاده کنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز صاحب چهار کرسی نمایندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha