آذربایجان غربی در روز میلاد مهدی موعود (عج) غرق در نور و شادمانی است

ارومیه- ایرنا- آذربایجان غربی در سالروز میلاد مسعود منجی عالم بشریت غرق در نور و شادی شد و مردم این دیار میلاد حضرت مهدی موعود (عج ) را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرها و روستاهای این استان پهناور در شمال غرب ایران اسلامی از نخستین روزهای ماه شعبان به طرز زیبایی آذین بندی شده است و در کوی و برزن آهنگ جشن و شادی گوش‌ها را نوازش می دهد.

اقشار مختلف مردم متدین، شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ولایتمدار آذربایجان غربی از چند روز قبل با آذین بندی بازار، مغازه ها، خیابان ها، معابر عمومی، سر در مساجد و ادارات به استقبال این ایام فرخنده رفته و با تدارک انواع مجالس جشن و شادی، مراتب عشق و اخلاص خود را نسبت به امام عصر حضرت مهدی موعود (عج) به نمایش گذاشته اند.

موکب‌های مختلف نیز از ابتدای ماه شعبان در شهر ارومیه توسط نیروهای مردمی و هیات های مذهبی راه اندازی شده و به توزیع چای و شیرینی بین شهروندان ارومیه ای پرداخته اند.

علاوه بر موکب‌های دایر شده ایستگاه‌های متعدد صلواتی با شربت، نقل و شیرینی، آش نذری و سایر خوراکی ها در همه شهرهای آذربایجان غربی برپا شده اند که در آنها از عاشقان مهدی موعود (عج) پذیرایی می شود.

آذربایجان غربی در روز میلاد مهدی موعود (عج) غرق در نور و شادمانی است

ناگفته نماند که مسلمانان شیعه و سنی، هموطنان مسیحی، ارامنه، آشوری ها، آذری‌ها و کردهای این خطه دست در دست یکدیگر در جشن‌های نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت امام زمان (عج ) شرکت کرده اند.

حضور هموطنان مسیحی در صفوف آیین های جشن میلاد منجی عالم بشریت در ارومیه، جلوه خاصی به این آیین ها بخشیده و نمود زیبایی از وحدت و همدلی ادیان را در این شهربه نمایش گذاشته است.

به همین مناسبت، آیین جشن بزرگ نیمه شعبان شب گذشته با شکوه خاصی با حضور گسترده و کم نظیر قشرهای مختلف مردم ارومیه در مساجدو میادین اصلی شهر و نقاط مختلف این شهر برگزار شد.

در پایان این آیین‌ها که شب گذشته با مداحی همراه بود، آسمان شهر ارومیه به طرز زیبایی نورافشانی شد.

امروز یکشنبه نیز در صدها مسجد شهری و روستایی آذربایجان غربی و بقاع متبرکه آیین های جشن و شادمانی برگزار است و طی این آیین ها روحانیان بومی و اعزامی از حوزه های علمیه به تشریح ابعادی از زندگی گهربار امام زمان (عج) و فلسفه غیبت و ظهور می پردازند و مداحان اهل بیت (ع) مداحی و شعرخوانی می کنند.

آذربایجان غربی در روز میلاد مهدی موعود (عج) غرق در نور و شادمانی است

بسیاری از نوعروسان در آذربایجان غربی نیز به میمنت خجسته میلاد با سعادت امام عصر و زمان حضرت مهدی (عج) نیمه شعبان را به عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده اند و جشنهای عروسی در جای جای استان برپا شده است.

جشنهای این روز در مساجد و خیابان ها خلاصه نمی شود و در منازل و اماکن شخصی نیز ضمن چراغانی کردن و تزیین و به اهتزار درآوردن پرچم مزین به نام مبارک مهدی موعود (عج)، به میمنت سالروز نیمه شعبان آیین های جشن برپا شده که شیفتگان آن حضرت با شرکت در این جشن ها میلاد خجسته امام عصر (عج) را به همدیگر تبریک می گویند و ارادت قلبی خود را به خاندان نبوت و امامت نشان می دهند.

گزارش خبرنگاران ایرنا، حاکی است که جشن باشکوه نیمه شعبان امروز در سایر شهرستان ها و بخش های تابع استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا حضرت امام زمان قائم آل محمد مهدی موعود (عج) همزمان با نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشودند و در پنج سالگی به امامت برگزیده شدند.

یگانه منجی عالم بشریت پس از یک غیبت صغری ۶۹ سالگی که از ابتدای امامتشان داشتند، پس از آن در غیبت کبری هستند و تاکنون نیز صدها سال است که انتظار، تنها کار منتظران و شیعیان آن حضرت در اعصار مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha