استاندار: اقدامات لازم برای کاهش تصادفات چهارمحال و بختیاری انجام شود

شهرکرد-ایرنا-استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف در سطح استان و همچنین نزدیک شدن به ایام پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی گفت: اقدامات لازم برای کاهش تصادفات در سطح استان انجام شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های استان افزود: تمام دستگاه‌های متولی مدیریت راه‌های استان باید تمام تلاش خود را برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه‌ها انجام دهند و هرگونه عاملی که باعث جلوگیری از تصادفات جاده‌ای در راه‌های استان می‌شود، در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تصادفات باید تا حد امکان کاهش داده و حذف شود، اظهار داشت: روکش آسفالت جاده‌ها و مسائل ایمن‌سازی به نحوی انجام شود که استاندارد لازم را داشته باشد.

حیدری ضمن تقدیر از آمادگی مدیریت بحران و راه‌های استان، افزود: آماده باش نیروها نشانگر وجدان کاری بالا و وظیفه شناسی است که روزهای تعطیل هم فعال هستند و اجازه نمیدهند که خللی ایجاد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون برای ارتقاء آمادگی نیروهای راهداری و پلیس راه و سایر دستگاه‌های خدماتی مانورها و دوره‌های آموزشی برگزار و ماشین آلات جدید تزریق شده است.

وی افزود: در این مدت ۴۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری واگذار شد.

۱۵ دستگاه تجهیزات راهداری به ناوگان چهارمحال و بختیاری افزوده شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت در ۲سال اخیر ۱۵دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری به ناوگان استان اضافه شد.

روح الله غلامی با اشاره به آماده باش نیروهای راهداری در طرح زمستانه و نوروزی استان افزود: در این طرح ها نزدیک۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، سبک و نیمه سنیگن و ماشین آلات خاص از جمله پنج دستگاه برف خور و بلدوزر با توانایی ویژه در گردنه‌های سخت گذر استان مستقر هستند.

وی به آماده باش ۴۵۰نفر راهدار در ۴۲راهدارخانه اشاره کرد.

به گفته وی، در ۲ سال اخیر ۱۵دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان افزوده شد و ۶دستگاه جدید نیز تا پایان سال خریداری می‌شود.

غلامی افزود: با توجه به اینکه استان در مناقصه و خرید ماشین‌آلات از استان‌های برتر بودیم، مجوز خرید ۲۵دستگاه ماشین آلات صادر شد.

در بارش‌های اخیر مسدودی در جاده‌های استان نداشتیم

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه از ساعات آغاز بارش‌های اخیر تاکنون نیروهای راهداری و پلیس راه آماده باش در جاده‌های استان هستند، گفت: تا کنون مسدودی در جاده‌های استان نداشتیم.

سرهنگ غلامعلی نوربخش افزود: در این مدت حادثه هم گزارش نشده و در ادامه بارش‌ها خدمات رسانی به مردم ومسافران با حضور هدفمند عوامل پلیس راه و راهداری و دستگاه‌های خدماتی انجام خواهد شد.

آماده باش نیروهای امدادی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز از آماده باش نیروهای امدادی در ۲۳پایگاه امدادی و ۱۲مرکز پاسخگویی با مشارکت ۵۵۰ امدادگر خبر داد و گفت: در بارش اخیر ۱۰۲خودروی گرفتار در برف رها سازی شد.

مسعود مثنوی افزود: در این مدت به ۳۰۱نفر امدادرسانی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیزگفت: امسال با توجه به تغییر اقلیم بارش‌های زیادی در سطح استان نداشتیم.

ایرج کیانی افزود: امسال به لحاظ تجهیزاتی و امکاناتی و ماشین آلات آمادگی زیاد داشتیم.به گفته وی، ۲۵تیغه برف روب به دستگاههای مختلف داده شد.

به گزارش ایرنا، در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه ، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

امسال چهارمحال و و بختیاری افزایش ۳۸ درصدی تصادف‌های منجربه فوت، جرحی و خسارتی را شاهد بود که در این مدت تصادف‌های فوتی ۴۳ درصد، جرحی ۱۲ درصد و خسارتی سه درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha