معرفی آیت‌الله «غلامرضا فیاضی» نامزد انتخابات مجلس خبرگان در خراسان‌شمالی+فیلم

بجنورد- ایرنا- آیت الله «غلامرضا فیاضی» نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی، ضمن ارائه سوابق خود به بیان اهمیت مجلس خبرگان و انتخابات در نظام اسلامی پرداخت.

به گزارش ایرنا، آیت الله «غلامرضا فیاضی» با اشاره به اهمیت انتخابات و مجلس در نظام اسلامی اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب بزرگترین رکن از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: دلیل اهمیت خبرگان رهبری آن است که با دقت نظر و گفت و گوهای اعضای این مجلس بهترین فرد برای رهبری کشور شناسایی و به مردم معرفی می شود.

آیت الله فیاضی ادامه داد: همچنین نظارت بر رهبری و حفاظت و صیانت از این مقام بر عهده این مجلس است زیراکه رهبری در زمان غیبت معصوم نیست و ممکن دچار آسیبی شود بنابراین خبرگان رهبری ابتدا سعی در رفع آن آسیب دارد و اگر قابل حل نبود، فرد جایگزینی را انتخاب و به مردم معرفی خواهد کرد.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که به فضل الهی رهبر معظم انقلاب از همه آفات و آسیب ها مصون بماند.

وی با اشاره به آیه ۲۲ سوره مجادله، گفت: در تفسیر این آیه قرآنی باید گفت که انسان های روی زمین از ۲ حال خارج نیستند یا جزو حزب الله و یا جزو حزب شیطان هستند.

آیت الله فیاضی افزود: بی تردید کسانی جزو حزب الله هستند که در راه بندگی خدا و حفظ ارزش های دینی حرکت می کنند.

وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای ۱۱ اسفندماه، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی همه دشمنان خدا با امکانات کامل به میدان آمدند تا مردم را از این انقلاب جدا کنند.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی تصریح کرد: سعی دشمن نیز مبتنی بر این بوده است تا مردم در انتخابات شرکت نکنند و نسبت به آن بی تفاوت باشند.

آیت الله فیاضی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات همواره نوعی بیعت با نظام اسلامی و رهبر انقلاب است بنابراین مردم باید توجه داشته باشند که شرکت نکردن در انتخابات و یا هر آیین دیگر مربوط به این نظام اسلامی، نوعی قرار گیری در جبهه دشمن است.

نماینده کنونی خراسان شمالی در خبرگان رهبری افزود: این در حالی است که با حضور در انتخابات در جبهه حزب الله قرار می گیرم.

وی گفت: امیدوارم مردم بار دیگر با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای پوزه دشمنان خبیث را به لجن بمالند و بار دیگر رضایت امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب را جلب کنند.

آیت الله غلامرضا فیاضی در سال ۱۳۲۸ شمسی در قم و در میان خانواده ای متدین و دوستدار روحانیت و علمای شیعه به دنیا آمد. پدرش مرحوم حاج اسدالله به پیشه بنایی اشتغال داشت و از همان راه روزگار می گذراند.

وی پس از اینکه قرآن و بخشی از دروس فارسی را نزد مادر خود و مکتب خانه فرا گرفت، با پدر خود به بنایی ساختمان می رفت و با عنایت یکی از روحانیان و رخصت پدر، روی به دروس حوزه علمیه قم آورد.

آیت الله فیاضی پس از طی مقدمات، به دروس سطح در نزد استادان مشهور آن روزگار راه یافت و سپس به درس خارج فقه و اصول استادان برجسته حوزه علمیه قم رفت و سال ها از محضر آنان بهره مند شد.

او همزمان با تحصیل فقه و اصول، علوم عقلی را نیز در نزد استادان خبره فرا گرفت. به گونه ای که بعدها خود به تدریس آن دروس رو آورد و درس او در زمره بهترین دروس حوزه در علوم عقلی به شمار می رفت.

آیت الله فیاضی در سال های تحصیل خود به محضر استادان برجستۀ بسیاری شرفیاب شد. او جامعُ المقدمات را نزد مرحوم شیخ محمدحسن قاضی زاده که همانا مشوق اصلی او برای روآوردن به تحصیل در حوزه بود، فرا گرفت و سایر دروس را نزد اساتیدی همچون حجت الاسلام والمسلمین باکویی، آیت الله شیخ حسن تهرانی، آیت الله دوزدوزانی، حجت الاسلام والمسلمین فاضل هرندی، سید ابوالفضل موسوی تبریزی، آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله مؤمن فرا گرفت.

وی از سال ۵۱ به مدت ۱۴ سال در دروس خارج حضرات آیات آقایان گلپایگانی، اراکی، حائری، شاه آبادی، شیخ کاظم تبریزی، شیخ جواد تبریزی و وحیدخراسانی شرکت کرد و در بخش علوم عقلی، شرح منظومه سبزواری را نزد آیت الله گرامی، بدایه را نزد آیت الله جوادی آملی، نهایه را نزد آیت الله مصباح یزدی و اسفار را نزد آیت الله جوادی آملی فراگرفت.

آیت الله فیاضی در سال های متمادی و از سال های آغازین تحصیل به امر تدریس اهتمام ویژه ای داشت. او در دروس مختلف دورۀ مقدمات و سطح را بارها تدریس کرد و سپس به تدریس بدایه، نهایه و شرح اشارات رو آورد. وی اکنون نیز به تدریس اسفار اشتغال دارد.

از وی، تعلیقه ای بر نهایهُ الحکمه علامه طباطبایی به چاپ رسیده است. او از اعضای جامعۀ مدرسین است و هم اکنون در قم ضمن اشتغال به تدریس، به پژوهش در موسسۀ امام خمینی(ره) مشغول است.

"هستی و چیستی در مکتب صدرائی"، "علم النفس فلسفی"، "درآمدی بر معرفت شناسی"، "جدلیة الوجود و الماهیة"، "پرنیان اندیشه"، "تعلیقات اسفار"، "تعلیقات بدایة الحکمة"، "تعلیقات شرح اشارات"، " تعلیقات نهایة الحکمة"، "تقریرات درس اصول حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری"، "تقریرات درس فقه حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ کاظم تبریزی و "درآمدی بر معرفت شناسی" تنها بخشی از کتب تالیف شده حجت الاسلام فیاضی است.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۸ برگزیده خواهد شد.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha