تکاپو برای انتخاب اصلح در شب هیجانی خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- شهرهای خراسان شمالی شب پرشوری را با حضور تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سپری کرد و مردم با حضور در ستادها برای انتخاب نماینده ای اصلح در تکاپو هستند.

به گزارش ایرنا، تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سومین روز را سپری می کند و شور و هیجان خاصی در فضای بجنورد حاکم است و بحث در مورد شایستگی های نامزدها نُقل هر مجلسی است و مردم گرد هم جمع می شوند هر یک بنا به سلیقه اش صلاحیت نامزدها را موشکافی می کند.

بجنورد در خراسان شمالی که از دیرباز کانون هیجان و شور در فصل انتخابات بوده است در این روزها نیز مردمانش نسبت به سرنوشت سیاسی خود بی تفاوت نیستند و از هر قشری در ستادها حضور دارند و مشارکت خود را از اکنون به رخ می کشند.

جمعه شب در ستادهای نامزدهای انتخاباتی این شهر غوغایی برپا و صدای موسیقی کرمانجی در کنار پخش شیرینی فضایی هیجانی خلق کرده بود پای صحبت مردمی که آمده بودند تا برای سرنوشت خود انتخابی درست داشته باشند خالی از لطف نیست.

مردم دیار فرهنگ ها با حضور در محافل مختلف سیاسی و جلسات معرفی کاندیداها از دغدغه‌های خود در حوزه فعالیت مجلس شورای اسلامی می‌گویند، آنها معتقدند که نمایندگان نباید شعارگرا بلکه عملگرا باشند، مردم با نگرش عمیق به سخنان کاندیداها گوش فرا می‌دهند و بعضاً وظایف نمایندگی را به آنها گوشزد می‌کنند.

تکاپو برای انتخاب اصلح در شب هیجانی خراسان‌شمالی

حضور حداکثری؛ بدون توجه به مشکلات اقتصادی

یکی از شهروندان حاضر در ستاد یکی از نامزدها، شرکت در انتخابات را تأییدی بر نظام و عملکرد مسئولان دانست و می گوید: مشارکت بالای مردم باعث ناامید کردن مغرضانی خواهد شد که در تلاش هستند در سایه مشارکت اندک به کشور ضربه وارد کنند.

باید به کسی رأی داد که گره‌های اجرایی را باز کندناصر هدایتی پور مردم ایران را فداکار و بصیر دانست و می افزاید: با وجود همه فتنه‌ها، تحریم‌ها و مشکلات، مردم ایران باز هم از انقلاب خودشان دفاع می‌کنند و برخلاف نظر دشمنان، مردم ایران با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات، معادلات دشمن را بر هم می‌زنند.

وی انتظارات مردم از نماینده‌های مجلس را بسیار مشخص دانست و ادامه می دهد: انتظارات در قالب تدوین قوانین مفید در بهبود وضعیت اجرا و هموار کردن راه برای خدمت بیشتر مردم است و باید به کسی رأی داد که بتواند گره‌های اجرایی را باز کرده و با تدوین قوانین مناسب، مشکلات مردم و مسوولان اجرایی را هموار کنند.

تکاپو برای انتخاب اصلح در شب هیجانی خراسان‌شمالی

پایبندی به قول؛ کلیدوایه انتخابی اصلح

یکی از جوانان ستادی این شهرستان نیز همچنین سلامت اعتقادی، سیاسی و اقتصادی کاندیداهای انتخابات را مهم دانست و می گوید: کاندیداها باید پایبندی به ولایت فقیه، صداقت و عمل به واجبات را مد نظر قرار داده و از باندبازی، فامیل بازی و رانت خواری پرهیز کنند.

فرشید قراییان با ارائه یک توصیه به فعالان فضای رسانه و مسؤولان عنوان می کند: مردم مطالبات به حقی در حوزه مسائل اقتصادی دارند که برای این موضوع باید چاره اندیشی شود و نماینده اصلح با قانونگذاری تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم به کار گیرد.

نماینده اصلح با قانون‌گذاری تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم به کار گیرد. وی پیشرفت‌های نظام در حوزه‌های مختلف را بی شمار دانست و می افزاید: در حوزه جهاد تبیین باید زمینه معرفی فعالیت‌های انجام شده به مردم فراهم گردد.

این شهروند جوان می گوید: وقتی راحت‌ترین و آسان‌ترین راه کسب مشروعیت و مقبولیت مجدد از راه انتخابات میسر است، باید در این مسیر حرکت و از فرصت انتخابات استفاده کرده و مردم را با اعتمادسازی به صحنه بیاوریم.

وی می افزاید: «حضور با بصیرت مردم و انتخاب افراد صالح»، «تمکین همه به قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدها به یکدیگر»، «ندادن وعده‌های غیرعملی و شعارهای غیرقانونی» و «صادقانه برخورد کردن با مردم»، از جمله محورهایی است که رهبر معظم انقلاب در بیانات انتخاباتی‌شان بر آن‌ها تاکید می‌کنند.

تکاپو برای انتخاب اصلح در شب هیجانی خراسان‌شمالی

انتظار مردم؛ عمل به وعده

یکی دیگر از شهروندان به انتظارات مردم از نمایندگان استان در خانه ملت اشاره کرد و با بیان اینکه بی‌تردید مردم از نمایندگان مجلس انتظاراتی دارند، می‌افزاید: قطع یقین باید این انتظارات برآورده شود و با انتخاب نماینده با انصاف مجلسی قوی را ایجاد کنیم.

معین دلیر می گوید: انتظار مردم از نمایندگان این است که جایگاه شهرستان را به معنای واقعی کلمه ارتقا دهند که این موضوع می‌تواند شامل جذب اعتبارات ملی، نظارت بر مسوولان استانی و شهرستانی و عملکرد قوه مجریه در بخش‌های مختلف باشد.

مردم انتظار دارند نمایندگان آن‌ها در سطح ملی درخشیده و اثرگذار باشند. وی با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند نمایندگان آن‌ها در سطح ملی درخشیده و اثرگذار باشند بیان می کند: نماینده منفعل نمی‌تواند انتظار مردم را برآورده کرده و در سطح شهرستانی نیز عملکرد مدیران را زیر ذره‌بین قرار داده و خطای احتمالی آن‌ها را گوشزد و ورود جدی و فعالانه در این زمینه داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه مردم انتظار بهبود کیفیت زندگی و نیز بحث عمران شهری محل زندگی خود را دارند، اضافه می‌کند: هر چند بخشی از این انتظارات در حیطه وظایف نمایندگان نیست اما باید پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مردم داشته باشند، همچنین وعده‌هایی که نمایندگان به مردم می‌دهند حتماً باید قابل عملیاتی شدن باشد چرا که انتظار مردم از نمایندگان این است که بعد از حضورشان در خانه ملت، به وعده‌های خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha