مجلس قوی مطالبات زیست محیطی را محقق می‌کند

تبریز-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مشارکت همگانی در انتخابات روز جمعه، گفت: باید توجه داشت که مجلس قوی به راحتی می تواند مطالبات و مسایل گوناگون زیست محیطی را محقق کند.

به گزارش ایرنا، شهنام اشتری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در زمان کنونی با توجه به ارتقای دانش محیط زیستی جامعه و حساسیت همگانی در این خصوص، باید با تشکیل مجلسی قوی از طریق مشارکت گسترده آحاد مردم، پاسخگوی مطالبات محیط زیستی مردم بود.

وی رشد توان علمی آحاد جامعه در خصوص مسائل و بحران های محیط زیستی کشور را لازمه توسعه پایدار کشور خواند و ادامه داد: برای این منظور و در مرحله اول باید بتوان قوانین موجود و تکالیف ذاتی محیط زیست را عملیاتی کرد.

اشتری به برخی از قوانین تصویب شده در حوزه محیط زیست اشاره و اضافه کرد: قوانین مهمی مانند حفاظت از خاک و تالاب‌ها، حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، طرح تنفس جنگل و هوای پاک در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که نیاز است مجلس دوازدهم با نظارت قوی زمینه اجرای دقیق و گسترده این قوانین را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی اثرات زیست محیطی در پروژه‌های بزرگ باید مورد توجه جدی قرار گیرد، یادآور شد: در بسیاری از موارد این موضوع به چالش‌های سیاسی تبدیل و به محیط زیست و ارزیابی‌ها کمتر توجه می‌شود و در واقع در ارزیابی اثرات زیست محیطی ناشی از اجرای پروژه های مختلف صنعتی و تولیدی به نحوی باید انجام شود که آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

اشتری با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست یک ارگان نظارتی و حاکمیتی است، گفت: باید برای حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و حیات وحش که کانون توجه افکار عمومی جامعه است از پشتیبانی قوی با یک مجلس قوی برخوردار شد.

وی تعداد مناطق زیرمجموعه مدیریت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی را ۱۳ منطقه و ۹ منطقه شکار ممنوع اعلام و اظهار کرد: کل مساحت مناطق زیرمجموعه مدیریت محیط زیست استان بیش از ۵۸۰ میلیون هکتار است که ۱۳ درصد کل مساحت آذربایجان شرقی را شامل می شود.

اشتری تعداد محیط بانی های فعال آذربایجان شرقی را ۳۰ باب و تعداد ادارات شهرستان ها را ۲۱ اداره و نمایندگی مستقر در شهرستان ها اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجموع مساحت جنگل های استان معادل ۱۸۸ هزار هکتار است، اظهار کرد: در این مناطق تنوع گونه های گیاهی به استعداد ۲ هزار و ۵۰۰ گونه و تنوع گونه های جانوری به تعداد ۳۴۶ گونه شناسایی و ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha