شاخص اقتصادی «آسیا و اقیانوسیه» به اتحادیه اروپا نزدیک شد

تهران- ایرنا- بانک توسعه آسیایی در گزارشی نوشت: همکاری منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه بر اساس شاخص ارزش ادغام اقتصادی به اتحادیه اروپا نزدیک شده است.

به گزارش ایرنا از شین‌هوا، بر اساس گزارشی که بانک توسعه آسیایی (ADB) امروز (دوشنبه) منتشر کرده است، ادغام اقتصادی در آسیا-اقیانوسیه از نظر زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای و یکپارچگی اجتماعی اکنون نزدیک به اتحادیه اروپا (EU) است.

گزارش ادغام اقتصادی آسیا در سال ۲۰۲۴ می‌گوید: بر اساس شاخص همکاری و یکپارچگی منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، این منطقه در زنجیره ارزش منطقه‌ای، همراه با مردم و یکپارچگی اجتماعی، یکپارچگی قابل مقایسه‌ای با اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است: مهم‌ترین پیشرفت در بعد فناوری و اتصال دیجیتال آسیا و اقیانوسیه مشاهده شده است که ناشی از اتخاذ سیاست‌های تحول دیجیتال توسط بسیاری از اقتصادها است که سرعت آن در زمان همه‌گیری بیماری کرونا (COVID-۱۹) افزایش یافت.

بر اساس گزارش بانک توسعه آسیایی، ادغام منطقه ای به «حائلی مهم در برابر شوک های جهانی» تبدیل شده و به کاهش اثرات منفی آنها کمک کرده است.

در این گزارش ذکر شده است در حالی که افزایش حمایت‌گرایی و خطرات تجزیه جهانی چالش های اقتصادی را تشدید می کند، افزایش همکاری و سرمایه گذاری‌های متصل به یکدیگر می تواند انعطاف پذیری اقتصادی را تقویت کرده و منافع متقابل را تامین کند.

در این بیانیه آمده است: گفتگوی نزدیک‌تر و بحث در مورد سیاست‌های منطقه‌ای به اقتصادهای آسیایی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و خطرات آسیب‌پذیری زنجیره تأمین و تغییرات آب‌وهوایی مقابله کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha