۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85398242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشارکت پایین در انتخابات به ضرر کردستان خواهد بود

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: همانطور که شرکت گسترده در انتخابات کلید توسعه در استان است، مشارکت پایین هم دست مسئولان را برای مطالبه‌گری تنگ و به منطقه ضربه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز دوشنبه در دومین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان در سنندج اظهار کرد: انتخابات با مشارکت کم هم برگزار و نماینده هم انتخاب می شود اما باید با مشارکت گسترده، زمینه را برای جذب اعتبارات و مطالبه‌گری مسئولان در بالادست فراهم کنیم.

وی شرایط موجود را خطیر و غنیمت دانست و افزود: مردم خود را برای انتخاب وکلا در مجلس صاحب حق بدانند و این حق را از خود سلب نکنند، بلکه با حضور پای صندوق های رای، نماینده‌ای پاسخگو برگزینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: نمایندگانی انتخاب شوند که عالم و عامل و پاسخگو به همه به ویژه نهاد دانشگاه باشند، نمایندگانی که احساس مسئولیت و نظارت بر عملکرد مدیران نداشته باشند، کارآمدی لازم را ندارند.

رمضانی از کسانی که رای دادن را به واسطه گرانی و فساد، کاری بی فایده می دانند، انتقاد کرد و گفت: باید گذشته را بررسی کنیم و اینکه طی ۱۰۰ سال اخیر از کجا به کجا رسیدیم و چه پیشرفت هایی بدست آوردیم.

وی ادامه داد: برخی می گویند سال ۵۴، ایران ۶ میلیون بشکه نفت در روز نفت می فروخت، بله درست است ولی این پول خرج مردم نمی‌شد؛ به عنوان مثال کردستان از امکانات اولیه بی بهره بود و شهروندان درجه چندم بودند و عزت نداشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه کشورهای استعمارگر به واسطه در خطر افتادن منافعشان برای ضربه به انقلاب اسلامی جنگ هشت ساله را راه انداختند، افزود: با همه سختی ها، در طول دوران دفاع مقدس، یک وجب از حاک ایران جدا نشد، در حالیکه سال ۵۴، رژیم پهلوی بحرین را بدون فشار و از روی بی لیاقتی تحویل استعمار داد.

رمضانی با اشاره به اینکه امروز ایران در جهان صاحب عزت، احترام و اقتدار است، اضافه کرد: اشکالاتی داریم و گاهی فساد در جاهایی روی می دهد اما افتخار نظام اسلامی، برخورد جدی با فساد و فاسدان است.

وی اشاره به افتتاح طرح های مهم در استان از جمله راه آهن همدان- سنندج در دولت سیزدهم تاکید کرد: توجه ویژه دولت و حاکمیت به استان جلب شده و باید از این فرصت برای توسعه بیشتر منطقه استفاده کرد.

مشارکت پایین در انتخابات به ضرر کردستان خواهد بود

۷۲.۷ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی کردستان شاغل هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کردستان هم در این آیین گفت: امروز این دانشگاه با وجود تمام فراز و نشیب‌ها، در مسیر ماموریت اصلی یعنی مهارت آفرینی و کمک به ایجاد به شغل قرار دارد.

شاهین فکور یادآور شد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در ۲ عرصه دوره‌ آموزشی مقطع‌ دار رشته‌های متناسب با نیاز حامعه و دوره های پودمانی کوتاه مدت برای دانش آموختگان فعالیت دارد، با این هدف که خلاهای آموزشی مرتبط با بازار کار برطرف شود.

وی ۷۲.۷ درصد دانش آموختگان این دانشگاه در استان را شاغلان عنوان کرد و ادامه داد: این رقم بیانگر آن است که بخش عمده ای از دانش‌آموختگان به جای اینکه جویای شغل باشند، خالق شغل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه امروز مدیران اجرایی استان منادی توسعه استان هستند، بر لزوم همکاری نخبگان با مدیران در این راستا تاکید و اضافه کرد: نگاه امنیتی از کردستان زدوده شده و از منظر کشور، یک نگاه توام با ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به استان معطوف شده است.

فکور، انتصاب دریادار شهرام ایرانی فرزند کردستان به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، سه سفر رئیس جمهور به استان در بازه زمانی کم و تصویب ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را از جمله مصداق‌های توجه ویژه دولت و حاکمیت به استان عنوان کرد.

مشارکت پایین در انتخابات به ضرر کردستان خواهد بود

ایران قوی در گروه انتخابات پرشور است

جانشین فرمانده سپاه بین المقدس کردستان هم گفت: امروز علم به جای اینکه در خدمت بشریت و پیشرفت و کمال بشر باشد، گاهی مورد سواستفاده قدرت‌ها قرار می گیرد؛ بنابراین وظیفه نخبگان و دانشگاهیان ما تلاش برای استفاده از علم در راه توسعه باشد.

سردار رضایی، ایران امروز را صاحب عزت و اقتدار در دنیا دانست و افزود: تلاش دشمن آیت است با سیاه نمایی و تبلیغات مسموم، مردم را از حضور مای صندوق های رای باز دارد که البته موفق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ایران قوی، در گرو مجلسی قوی و انتخاباتی پرشور است و قطعا مردم شجاعانه و بدون توجه به تبلیغات دشمن، حضوری گرم در انتخابات خواهند داشت.

مشارکت پایین در انتخابات به ضرر کردستان خواهد بود

در پایان این مراسم، متن پیمان نامه توسط دانش‌آموختگان مراکز دانشگاه علمی کاربردی کردستان قرائت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha