اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری با شرکت نزدیک به ۳ میلیون دانش‌آموز

تهران-ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، گفت: در این طرح حدود سه میلیون از دانش آموزان دوره اول متوسطه شرکت کردند.

محمدمهدی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اظهار کرد: نظام آموزشی زمانی می‌تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را در دوره‌های مختلف مورد توجه قرار دهد.

وی در ادامه افزود: شناسایی عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان رویکردی مناسب در جهت برنامه‌ریزی توسعه و تکامل برنامه‌های آموزشی است تا به وسیله آن بتوان بهترین نتیجه ممکن را برای ارتقای عملکرد نظام آموزشی رقم زد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: براین اساس طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در ۴ ماده درسی (ریاضی، ادبیات فارسی، علوم تجربی و عربی) پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در ۲ نوبت صبح و عصر با همکاری مشترک ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه به اجرا درآمد.

کاظمی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، گفت: تعیین سطح یادگیری دانش‌آموزان در راستای اهداف برنامه درس ملی و ارتقای کیفیت انواع سنجش‌های کلاسی با رویکرد سنجش عملکردی از جمله اهداف مدنظر است.

وی یادآورشد: کمک به دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی با اتکا بر خودارزیابی، بازنگری در ماهیت و محتوای کلاس‌های ترمیمی و جبرانی، تکمیل و غنی سازی آموزش ‌های غیرحضوری ( شاد/ تلویزیون) از دیگر موارد مدنظر برای اجرای این آزمون ملی بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بازخوانی و بازنگری در آموزش‌های معلمان، بازنگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و ایجاد زمینه و کمک به بازنگری و طراحی برنامه‌های درسی از جمله موارد با اهمیتی است که با تجزیه و تحلیل نتایج طرح فوق، اقدامات مطلوبی در همین راستا صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha