نامزد انتخابات مجلس: پروژه‌های انتقال آب به اصفهان باید با جدیت دنبال شود + فیلم

اصفهان- ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان گفت: خشکسالی، آب، جریان غیردائم زاینده‌رود و فرونشست زمین چالش‌های اساسی استان است، لذا پروژه‌های انتقال آب به اصفهان باید با جدیت دنبال شود. 

به گزارش ایرنا، مهرداد نقدی (کد انتخاباتی ۱۹۸۸) از حوزه انتخابیه اصفهان روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان، در گفت و گوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد:

ایرنا: در باره خود، پیشینه علمی و اجرایی خود، اطلاعاتی ارائه دهید؟

طراح، تحلیلگر و پیاده‌سازی سامانه‌های یکپارچه جامع مالی و حسابداری آنلاین و آفلاین و در ادامه انتقال دانش تولید و استفاده از آن در قبال آموزش و تدریس به کارگزاران و ذینفعان جزو سوابق علمی و اجرایی من است.

نامزد انتخابات: پروژه‌های انتقال آب به اصفهان باید با جدیت دنبال شود

ایرنا: تاکنون قانون اساسی را کامل خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن را چه می‌دانید؟

بله؛ تمام اصول قانون اساسی از اهمیت خاص خود برخوردار است و نمی‌توان برای برخی اصول نسبت به سایر قوانین آن درجه اهمیت تعیین کرد، آنچه اهمیت بیشتری دارد الزام عملی توسط حاکمیت و دولت است، اما برخی اوقات شاهد آن هستیم به برخی از اصول که حقوق ملت در آن است، به‌درستی عمل نمی‌شود.

ایرنا: تاکنون آیین‌نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟

بله؛ تجربه‌های گذشته در باره آیین‌نامه‌های داخلی مجلس که برخی اوقات در رسانه‌ها نیز منعکس شده است نشان داده که این مقوله هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی اشکال‌هایی دارد که در کیفیت کار مجلس اثرگذار است و اگر هم اجرای مفاد آن قابل انجام باشد، شکل تشریفاتی به خود می‌گیرد.

از نقاط ضعف می‌توان به رویکرد تقنینی طرح محوری اشاره کرد که باعث انباشت طرح‌های مُصوب می‌شود و بهتر است لایحه‌محور باشد، در کنار کمبودها، نقاط قوت بسیاری هم دارد، مانند طرح استیضاح‌کنندگان و مدت زمان حضور وزیر یا رییس جمهور برای پاسخگویی.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آن چیست؟
آب، زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست مهمترین معضلات این حوزه هستند. راهکارهایی که باید با جدیت دنبال شود پروژه‌های انتقال آب، جلوگیری و کاهش صنایع آلوده‌کننده و آب‌بَر در این خطه، حرکت در مسیر تولید انرژی برق پاک خورشیدی در سطح کلان، تغییر تدریجی ناوگان‌ حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی به سمت وسایل نقلیه کم‌مصرف، هیبریدی و در ادامه راه برقی.

برطرف کردن نقاط کور شهری که باعث ترافیک و مصرف سوخت بیشتر می‌شود و همچنین فرهنگ سازی در استفاده بهینه از خودروهای شخصی و ایجاد بسترهای فراوان و مناسب دوچرخه که همگی آنها همکاری و همت همه‌جانبه مدیران شهری را می‌طلبد.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید، مجلس چه کمکی به رفع آن خواهد کرد؟

تورم، مسکن،خودرو، فیلترینگ، اشتغال، مهاجرت، فرهنگ، ازدواج در اولویت است که برخی مانند فیلترینگ بطور مستقیم از طرف نماینده قابل ورود و قانونگذاری است و شماری مانند تورم از جمله دستاوردهای قوه مجریه توسط نماینده با نظارت و اعمال قانون بشرط حفظ قدرت نظارت و تفحص نماینده در مقابل ریاست جمهوری قابل تسهیل و چاره‌جویی خواهد بود.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ انتقادتان به آنان چیست؟

عملکرد مناسبی چندان نداشتند زیرا باید بیشتر به مطالبات و خواسته‌های مردم توجه کنند. بعنوان مثال نمایندگان فعلی در موضوع اقتصادی مانند واردات خودرو بدون پرداخت عوارض گمرکی صدای اکثریت جامعه را نشنیدند و بالعکس موضوعاتی با اهمیت کمتر را پیش گرفتند.

ایرنا: چنانچه نکته دیگری مد نظر دارید بفرمایید.

در پایان از خبرگزاری جمهوری اسلامی که با جرات و بدون جانبداری، چنین اقدام مردم‌پسند و کارآمدی را در دستور کار خود قرار داد تشکر می‌کنم و از همه همشهریان و هموطنانم درخواست دارم برای تعیین سرنوشت شهر و آینده خود در انتخابات شرکت کنند و با تحقیق، برای انتخاب نامزد اصلح بکوشند چرا که هر قانون ناصحیح و ناکارآمدی که در آینده توسط منتخب خود تصویب شود دامن فرد، جامعه و افراد رای نداده را خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha