۱۶ هزار کیلومتر از جاده‌های استان مرکزی برفروبی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت:۱۶ هزار کیلومتر باند راه از جاده‌های استان در ۴۸ ساعت تلاش بی‌وقفه راهداران برف‌روبی شد.

«مهرداد جهانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همچنین برای جلوگیری از یخ‌زدگی راه‌ها و انسداد جاده‌ها، سه هزار تن مخلوط شن و نمک نیز استفاده شد.

وی با بیان اینکه، بیشترین بارش برف، مربوط به شمال استان است، ادامه‌ داد: همچنین در این مدت ضمن امدادرسانی به ۸۰ ماشین گرفتار در برف و کولاک، ۳۰ نفر از راه ماندگان نیز در راهدارخانه‌های استان اسکان اضطراری داده شدند.

جهانی تصریح‌کرد: هم اکنون ۲۲۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سطح جاده‌های استان در حال انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها هستند.

وی با اشاره به تردد روان در راه‌های اصلی و شریانی استان اضافه‌کرد: با توجه به تداوم بارش‌ها تا روز پنجشنبه، رانندگان از تردد غیرضرور در جاده‌ها خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ تماس مردمی در ۴۸ ساعت گذشته برقرار و به بیش از ۲ هزار تماس آن توسط کارشناسان پاسخ داده شد.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha