دریاچه ارومیه مهمترین د غدغه افکار عمومی منطقه است/توانستم نام ارومیه را بلند کنم

ارومیه- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه با اشاره به اینکه موضوع دریاچه ارومیه، امروز مهمترین دغدغه مردم منطقه است، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته که مهمترین آنها انتقال آب به ویژه از طریق تونل کانی سیب و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار بوده است.

وحید جلال زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین موضوعی که امروز در انظار، افکار عمومی و ‌در روستاها و همه اقشار به آن تاکید دارند، موضوع دریاچه ارومیه است.

وی اضافه کرد: زمانی دریاچه ارومیه پرآب بود و ما خیلی روی دریاچه حساسیت نداشتیم اما الان که دریاچه به روزهای ناخوشی رسیده، واقعا جایش در توسعه، پیشرفت و گردشگری و حال خوب مردم ارومیه بسیار خالی است.

وی اظهار کرد: اقدامات بسیاری درمورد دریاچه صورت گرفته که مهمترین آنها انتقال آب از تونل کانی سیب بود و بعد انتقال پساب تصفیه خانه ها و آبیاری تحت فشاربود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه ادامه داد: آنچه که شاهدیم این است اگر بارندگی های مقطعی نباشد دریاچه جانی نمی گیرد و از ما سوال می شود شما نماینده برای دریاچه چه کار کردید؟ که باید گفت اولین موضوع کاهش نزولات آسمانی است که واقعا از دسترس انسان خارج است و اینجا باید بگوییم به جای نزولات آسمانی چکار باید کرد.

جلال زاده با بیان اینکه در حال حاضر از ۶۵۰ میلیون مترمکعب ظرفیت تونل انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه، ۳۰۰ میلیون مترمکعب منتقل می شود، گفت: در کنار آن، انتقال پساب تصفیه خانه های ارومیه و تبریز نیز وجود دارد که ارومیه در حال انتقال است ولی تبریز هم باید به مدار وارد شود.

وی افزود: آبیاری تحت فشار حدود یک میلیون هکتار درحوزه دریاچه ارومیه، از موضوعاتی است که کشاورزان باید اهتمام کنند و دولت نیز منابع لازم را اختصاص دهد.

وی گفت: از همان روزهای اول تشکیل دولت جدید اگر طبق قانون، مدت زمان فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه منقضی می شد، قطعا نیازمند مصوبه های دولت بود تا این ستاد دوباره اجرایی شود؛ با نامه ایی که به رییس جمهور نوشتم و ایشان دستور دادند ستاد احیای دریاچه ارومیه استمرار داشته باشد، اجازه ندادیم حتی یک روز هم ستاد احیای دریاچه ارومیه تعطیل شود.

آزاد راه ارومیه - تبریز کلید توسعه آذربایجان غربی

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه با بیان اینکه کلید توسعه آذربایجان غربی و ارومیه جاده رها شده ای است که آزاد راه ارومیه به تبریز شناخته شده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ از سه راه ابوذر تا سه راه خاصبان آذربایجان شرقی این پروژه را به بنیاد فراجا دادیم الان در قطعه سوم مشکل داریم و از هرسه وزیر از جمله اسلامی در دولت گذشته و رستم قاسمی و بذرپاش در دولت سیزدهم در این خصوص سوال کرده ام و سوال من هم بعد از انتخابات اجرایی خواهد شد.

جلال زاده اضافه کرد: متاسفانه در این خصوص قطعات اول و چهارم نیز رها شده است.

وی با بیان اینکه صنایع خوبی در ارومیه ایجاد شده است، ادامه داد: اما محور توسعه و اقتصاد شهرستان ارومیه حول محور کشاورزی می چرخد؛ وقتی از کشاورزی می گوییم از صنایع وابسته کشاورزی غافل نیستیم چطور می شود در محصولات کشاورزی مقام اول کشوری را داشته باشیم ولی از صنایع وابسته کشاورزی غافل باشیم؟

وی گفت: تنها یکی دوسال است که سورتینگ و بسته بندی در ارومیه رشد کرده، پیشتر یک یا دو مورد سورتینگ و بسته بندی داشتیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه افزود: درصادرات محصولات کشاورزی به کشور های همسایه در حمل ونقل یخچال دار با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد ارزش افزوده پس از برداشت محصولات کشاورزی است، اضافه کرد: تمام تمرکزمان را به کاشت و برداشت متمرکز کرده ایم درحالی که بسته بندی، سورتینگ، نگهداری، حمل ونقل، صادرات و همچنین مقاصد صادراتی باید تقویت شود.

جلال زاده به توسعه منطقه اقتصادی سرو - ارومیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: اتفاق خوبی که افتاده، بخش خصوصی که اهلیت دارد عهده دار مدیرتی این منطقه ویژه شده و امیدواریم به قولی که داده عمل کرده و تاسیسات اولیه این منطقه ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در پنج سال آینده طبق برنامه ریزی ها نزدیک به پنج هزار شغل دراین منطقه ایجاد می کنیم و اینجا یکی از محورهای توسعه استان می شود.

وی به موضوع مهم آموزش نیز اشاره کرد و گفت: ما در بخش آموزش آموزشگاهها و دانشگاه ها در سالهای گذشته پیشرفت های خوبی داشته ایم اما متاسفانه سرانه فضای آموزشی به ویژه در مدارس ارومیه، پایین تر از کشور و حتی متوسط استانی است.

توانستم در مجلس نام ارومیه را بلند کنم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه افزود: افتخار می کنم به عنوان منتخب مردم شریف و نجیب ارومیه توانستم درمجلس نام ارومیه را بلند کنم؛ امروز نمایندگان مجلس با احترام به نماینده شما نگاه می کنند و هرکجا موضوعی مطرح است نقش نماینده شما پر رنگ است.

جلال زاده اضافه کرد: من توفیق پیدا کردم به عنوان تنها نماینده آذربایجان غربی در دوره اخیر مجلس، به عضویت کمیسیون تلفیق در آیم و نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان منابع برای ارومیه در حوزه دانشگاهی، راههای مواصلاتی و محصولات کشاورزی جذب کنم.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه بنزین کارگو برای هواپیماهای حمل ونقل صادرات سیب، ۸۰ میلیون تومان مشوق های صادراتی عقب مانده صادر کنندگان محصولات کشاورزی استان را احیا و یک هزار و۵۰ میلیارد تومان درحوزه محرومیت زدایی،۲۰ میلیارد تومان دانشگاه صنعتی و۲۰ میلیارد تومان برای دانشگاه الزهرا اعتبار گرفتیم.

وی افزود: همچنین‌برای اولین بار یک فرزند آذربایجان توانست رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شود که دردنیا همتراز وزیر امور خارجه است و می بینید همپای وزیرامور خارجه در معادلات منطقه ای به عنوان نماینده ارومیه حضور داشته و ایفای نقش کردم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه اضافه کرد: در مجلس نمایندگان برای شوراهای بالادستی نامزد می شوند و ۲۹۹ نماینده باید رای بدهند و من جایی نیست که نامزد بشوم و مجلس اعتماد نکند.

جلال زاده، ریاست ستاد ملی روز مبارزه با استکبار جهانی، ریاست ستاد ملی معرفی حقوق بشر آمریکایی و عضویت شورای سیاستگذاری نظم نوین جهانی دردانشگاه دفاع ملی را از جمله مسوولیت های دیگر خود برشمرد.

وی ادامه داد: امروز درکشور سوال می شود با داشتن این همه معادن، ذخایر، زمین های کشاورزی، مرزهای نزدیک به ۱۶ کشور،خلیج فارس و دریای خزر چرا باید بلنگیم؟

وی اظهار کرد: من این پاسخ را می دهم متاسفانه چون همه این ذخایر، امکانات و منایع دریک مدل و الگو بکار گیری نمی شود و امکانات ما پراکنده است و ‌آنها را نمی توانیم تجمیع کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه گفت: گمشده ملت ایران درطول صد سال گذشته پیشرفت و توسعه است.

جلالزاده افزود: نگاه رژیم سابق به توسعه، نگاه ویترینی و مبلمانی بود و ‌حساب می کرد اگر بزرگراه، آزاد راه، ساختمانها و ‌برج های بلند مرتبه درپایتخت و ‌برخی از شهرهای بزرگ ایران ارایه دهد، قطعا به پیشرفت وتوسعه دست پیدا خواهند یافت.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب ما به یک مدل صحیح پیشرفت وتوسعه نزدیکتر شدیم و مقام معظم رهبری راسا به الگوی پبشرفت اسلامی و ایرانی تاکید داشتند ونظارت می کردند.

وی ادامه داد: امروز ‌بسیاری از مشکلات و مسایل که درحوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی واقتصادی وجود دارد، علتش برمی گردد به اینکه ما فاقد الگو ‌ومدل پیشرفت و توسعه هستیم برهمین اساس دولت، مجلس، دانشگاهها واندیشکده ها تمام تلاششان را معطوف بکنند تا به الگو ومدل برسیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه اظهار کرد: کارهای پراکنده، انرژی کشور را اتلاف می کنند و ‌باید از آنها خودداری کنیم.

جلال زاده بیان کرد: جمهوری اسلامی امروز در بسیاری از حوزه ها در قله ها ایستاده و جوانان ما با انرژی که دارند درحوزه های علمی و فرهنگی خودشان را نشان می دهند و می توانند کشور را به جلو ببرند.

وی با بیان اینکه ما در توسعه و پیشرفت مشکل داریم و باید آن را به سرمنزل مقصود برسانیم، گفت: امیدواریم با دست یافتن به الگوی ایرانی اسلامی بتوانیم موانع سر راه مسایل اقتصادی را برداریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب، به یک کنش گر و فعال منطقه ای و جهانی تبدیل شده است و امروز قطب مقابل لیبرالیسم و آمریکاست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه اضافه کرد: امروز مردم همه کشورهایی که می خواهند از ظلم آمریکا به جای دیگری پناه ببرند، چه آنهایی که در آمریکای لاتین هستند و ‌یا در آسیا و آفریقا، جمهوری اسلامی پناهگاه آنهاست.

جلال زاده اضافه کرد: حتی در اروپا در دوره ای که بوسنی هرزگوین درگیر نزاع قبیله ای بود، جمهوری اسلامی مدافع مظلومان جهان بود و این موفقیت حاصل جمع اراده ملی ایران و اتقاق مبارکی است که درجمهوری اسلامی افتاده است و اگر این را به اقتصاد گره بزنیم جایگاه جمهوری اسلامی قطعا جایگاه رفیع خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

آذربایجان غربی ۱۲ کرسی برای ۱۲ نماینده خود در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha