رستگار یوسفی: برای هر شهرستان اورامانات یک برنامه توسعه‌ دارم/ پیگیر سامانه سردسیری هستم

کرمانشاه - ایرنا - رستگار یوسفی داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اورامانات واقع در شمال غربی استان کرمانشاه با بیان اینکه این منطقه شامل چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی است، گفت: در عین اینکه اورامانات را به عنوان یک کل می‌بینیم اما برای توسعه هر شهرستان یک برنامه و نسخه جداگانه دارم.

رستگار یوسفی در تشریح برنامه‌های خود که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه قرار داد، اظهار کرد: اکنون دغدغه مردم کشورمان مسائل معیشتی و معضل بیکاری و ایجاد اشتغال است و این موضوعات در کل کشور وجود دارد اما منطقه اورامانات باتوجه به شرایط جغرافیایی و مرزی بودن یکسری مشکلات (خاص) دارد که برای رفع آنها باید برای هر یک از چهار شهرستان آن یک برنامه جدا تدوین و اجرا کنیم.

اورامانات به منطقه‌ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

رستگار یوسفی یکی از نیازهای اصلی منطقه اورامانات که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد را بحث توسعه زیرساخت‌ها بویژه در حوزه راه دانست و گفت: باتوجه به گردشگر پذیر بودن منطقه باید راه های اورامانات نیز متناسب با میزان ترافیک و ترددها توسعه یابد.

وی با یادآوری اینکه منظر فرهنگی هورامان ثبت جهانی شده است آن را یکی از ظرفیت های بالای منطقه برای توسعه گردشگری دانست و گفت: در این راستا نیاز به توسعه و تقویت زیرساخت های لازم این منطقه از جمله راه ها داریم.

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اورامانات در ادامه گفت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس دوازدهم باید پیگیری کنند اجرای طرح سامانه سردسیری با هدف توسعه بخش کشاورزی مناطقی از استان کرمانشاه و منطقه اورامانات است.

رستگار یوسفی افزود: سامانه گرمسیری با حمایت مدیران کشوری و پیگیری مسوولان استانی به سرانجام رسیده و منجر به توسعه بخش کشاورزی غرب کرمانشاه شده است، شهرستان ثلاث باباجانی در حوزه اورامانات زیر پوشش سامانه گرمسیری قرار گرفته و برای تامین منابع آبی سه شهرستان دیگر این حوزه نیاز به اجرای طرح سامانه سردسیری دارد.

وی موضوع آب را یکی از مهمترین مباحث منطقه اورامانات دانست و گفت: برای توسعه بخش کشاورزی این منطقه نیازمند اجرای سامانه سردسیری هستیم و با اجرای این سامانه اورامانات به منبع تامین محصولات کشوری و یکی از قطب های امنیت غذایی استان کرمانشاه تبدیل می شود.

او به اجرای طرح سامانه گرمسیری در حوزه شهرستان ثلاث باباجانی اشاره کرد و با تاکید بر تکمیل این سامانه، تصریح کرد: پروژه خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر که هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه را مشروب می کند هنوز راکد است که باید فعال شود.

یوسفی از شهرستان روانسر به عنوان قطب کشاورزی نام برد و گفت: دشت‌های حاصلخیز این شهرستان نیاز جدی به آب دارد و باید نیاز بخش کشاورزی، شرب و همچنین صنعتی این شهرستان را از طریق سامانه سردسری تامین کنیم.

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اورامانات در ادامه سخنانش با اشاره به مرزی بودن منطقه به فعال بودن ۲ مرز شوشمی در بخش نوسود شهرستان پاوه و مرز شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: مرز سوم در این منطقه نیز در دست پیگیری است و برای جوانرود نیز برنامه داریم که یک مرز در این شهرستان فعال شود.

یوسفی با بیان اینکه در نظر داریم تعداد مرزهای فعال منطقه اورامانات را به چهار مرز افزایش دهیم، افزود: اورامانات چهار مرز مشترک با عراق داشته و نقش موثری در مبادلات اقتصاد خارجی استان کرمانشاه و حتی کشور ایفا خواهد کرد.

وی بر تقویت زیرساخت مرزهای شوشمی و شیخ صله تاکید کرد و گفت: راه های دسترسی به این مرزها جوابگوی حجم تردد و ترافیک آن نیست و از این رو باید توسعه یابد.

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اورامانات از جوانرود به عنوان قطب اقتصادی منطقه غرب کشور و زاگرس نام برد و گفت: ضمن تقویت بازارچه مرزی جوانرود و حمایت از فعالیت های اقتصادی آن، باید راه های این شهرستان نیز به صورت جدی مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که تردد به این شهرستان بالا است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به احداث زیرساخت های لازم حوزه بهداشت و درمان منطقه طی سال های اخیر گفت: باتوجه به فعال بودن ۲ بیمارستان شهرستان‌های پاوه و جوانرود و مرزی بودن این منطقه، اورامانات ظرفیت پذیرش بیماران کشور عراق را دارد و این بخش را باید بیشتر تقویت کرد.

یوسفی همچنین بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر بیمارستان های روانسر و ثلاث باباجانی تاکید کرد و افزود: بیمارستان از نیازهای اصلی مردم این ۲ شهرستان است و باید سریعتر به بهره برداری برسد.

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اورامانات در ادامه سخنانش گفت: معتقدم که جامعه باید از ظرفیت نخبگان در همه بخش ها استفاده کند و بر استفاده از خرد جمعی نیز اعتقاد دارم از این رو سامانه ای برای ثبت نام نخبگان در منطقه اورامانات راه‌اندازی شده و بنا داریم از ظرفیت آنها برای توسعه منطقه استفاده کنیم.

یوسفی بر همدلی و اتحاد بین اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز تاکید کرد و گفت: اعضای این مجمع بر اساس اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم توسعه باید به عنوان یک ید واحد مشکلات استان را در سطح ملی دنبال کنند.

وی تاکید کرد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید قانون جامع و کاملی را تصویب کنند تا در دورترین نقطه کشور تاثیر داشته باشد و مردم از منافع آن بهره مند شوند.

وی یادآوری کرد در ۱۱ دوره قبلی مجلس با یک انباشت قانون مواجه هستم و از این رو باید قوانینی در مجلس دوازدهم به تصویب برسد که به نفع عموم مردم باشد و موجب تسهیل در زندگی آنها شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha