۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85399058
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

پنج نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیروان انصراف دادند

بجنورد-ایرنا- فرماندار و رییس هیات اجرایی شهرستان شیروان گفت: پنج کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه این شهرستان با اعلام کتبی به فرمانداری به صورت رسمی از حضور در این رویداد انصراف دادند.

دولت اسماعیل زاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این تعداد یک نفر خانم و مابقی آقا هستند.

وی افزود: براساس تبصره یک ماده ۷۰ قانون جدید انتخابات، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی‌صلاح موظفند جرائم انتخاباتی را بررسی و به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنند، تصمیم‌گیری برعهده آنان خواهد بود از این‌رو هیات‌های اجرایی در این خصوص روزانه اقدامات غیر قانونی را گزارش می‌کنند.

اسماعیل زاده بیان کرد: همچنین طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات، فعالیت‌های مجاز انتخاباتی برای کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم در غیر ساعت اداری به شرط عدم استفاده از عناوین اداری و شغلی شان مجاز است و ممانعت از فعالیت‌های قانونی نیز جرم محسوب می‌شود.

فرماندار و رییس هیات اجرایی شهرستان شیروان گفت: پیش از این نیز ۱۸ داوطلب تایید صلاحیت شده نهایی از شیروان و ۶ نفر نیز از سایر حوزه‌های انتخابیه به این شهرستان خراسان شمالی منتقل شده اند.

به گفته اسماعیل زاده در حوزه انتخابیه شیروان یک نامزد با تغییر حوزه به تهران منتقل و از فهرست شهرستان خارج شد، همچنین سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در شعب اخذ رای این شهرستان خراسان شمالی به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha