۲۸ نامزد انتخابات مجلس در خراسان شمالی انصراف دادند  

بجنورد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۲۸ نامزد انتخابات شورای اسلامی در این استان از ادامه رقابت در این رویداد سیاسی انصراف دادند.

حسن ناهیدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳ نامزد در حوزه انتخابیه بجنورد، ۱۰ نامزد در حوزه انتخابیه اسفراین و پنج نامزد در حوزه انتخابیه شیروان از ادامه رقابت انصراف دادند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شمار نامزدهای سه حوزه انتخابیه استان ۸۴ نفر است.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بجنورد از ۶۸ نفر تایید شده، ۱۳ نفر انصراف داده و ۵۴ نفر باقی ماندند، در حوزه انتخابیه شیروان از ۲۳ نفر تایید شده، پنج نفر انصراف داده و ۱۸ نفر باقی ماندند و در حوزه انتخابیه اسفراین نیز از ۲۲ نفر تایید شده، ۱۰ نفر انصراف داده و ۱۲ نفر باقی ماندند.

به گزارش ایرنا در خراسان شمالی ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۴ شعبه روستایی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است، بر این اساس در حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد ۱۲۰ شعبه اخذ رای، حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان ۵۹۴ شعبه اخذ رای، حوزه انتخابیه شیروان ۱۵۷ شعبه و در قوچان و فاروج نیز ۵۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha