انتقاد مقام آمریکایی از موانع ورود کمک ها به غزه در سایه افزایش حمایت نظامی از تل آویو

تهران-ایرنا-سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) در حالی که کاخ سفید یکی از حامیان اصلی اسراییل در حمله به غزه است ، اعلام کرد که در هفته گذشته تنها به ۸۵ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه داده شده و این امر تاسف آور است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی", این در حالی است که پیش از حمله اسرائیل به نوار غزه، روزانه به صورت میانگین ۵۰۰ کامیون حامل کمک ها وارد غزه می شد

پاور که در اردن بسر می برد ، گفت: روزانه باید بیش از ۵۰۰ کامیون وارد غزه شود. در هفته گذشته فقط ۸۵ کامیون در روز به غزه وارد شد.

وی , در پیامی تصویری در رسانه های اجتماعی اعلام کرد: همه کالاها در انبار برنامه جهانی غذا در اردن باید به غزه ارسال و به وضعیت « فاجعه‌بار گرسنگی» در این منطقه خاتمه داده شود.

اگرچه آمریکا ادعا می کند که مقامات اسرائیلی باید با ورود کمک های بیشتری به غزه موافقت کنند، اما هرزمانی که اسرائیل از انجام این کار امتناع کرده، واشنگتن فشار کمی بر این رژیم وارد کرده است.

در همین حال، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با کنگره همکاری می کند تا بیش از ۱۴ میلیارد دلار کمک اضافی به اسرائیل ارسال کند.

به گزارش ایرنا, «مایکل فخری» مسئول ویژه سازمان ملل در حوزه غذایی گفت که از هر چهار نفر در غزه، یک نفر از گرسنگی رنج می‌برد و مردم این منطقه اکنون ۸۰ درصد جمعیتی را تشکیل می‌دهند که از بحران گرسنگی فاجعه‌بار در جهان در رنج هستند.

این در حالی است که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه در مورد برنامه‌های رژیم اسرائیل برای عملیات زمینی احتمالی در رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در حال حاضر در آن پناه گرفته‌اند، بسیار نگران است.

بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا از رژیم اسرائیل می‌خواهد که اقدام نظامی در رفح انجام ندهد، زیرا حمله نظامی وضعیت فاجعه‌بار انسانی را بدتر می‌کند و مانع از ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه می‌شود که به آنها نیاز فوری وجود دارد.

پیش از این برنامه جهانی غذا نیز در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که اکنون « شمارش معکوس متفاوتی در غزه تجربه می‌شود. »

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha