محمد اخلاقی: کرمانشاه باید با طرح و برنامه اداره شود/ اجازه برگشت بودجه استان را نمی‌دهم

کرمانشاه - ایرنا - محمد اخلاقی نامزد مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه با طرح این موضوع که شاهد برگشت بخشی از بودجه کرمانشاه هستیم؛ گفت: برای رساندن استان به شاخص‌های توسعه‌ای ابتدا باید با طرح و برنامه پیش رفت که در این رابطه به نمایندگان و مدیران قوی نیاز داریم.

محمد اخلاقی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه خود را متولد سال ۱۳۶۳ با مدرک لیسانس فقه حقوق و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران و از جوانترین کاندیداهای این دوره انتخابات معرفی کرد و افزود: در ۲ بخش رایانه و حقوق دارای سوابق و تجارب اجرایی هستم که برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی ارزنده و مفید است.

وی توضیح داد که نفر اول مهارت ملی در ۲ سال متوالی، مقام چهارم کشوری در حوزه مهارت و داور مسابقات ملی مهارت و رئیس مرکز آموزش فناوران مهارت بوده ام و به مدت ۹ سال در اداره کل فنی و حرفه ای کار کرده ام و مدرس مباحث فناوری اطلاعات و حوزه سایبری در ادارات استان بودم.

داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه به اهمیت مباحث فناوری اطلاعات در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: امروز آی تی بستر همه خدمات است و یکی از نیازهای کنونی کشورمان نیز تحقق دولت الکترونیک و هوشمند است و نماینده ای که در این مباحث تخصص داشته باشد می تواند این موضوع را تخصصی تر و سریع تر پیگیری نماید و به تحقق راهبرد اصلی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه ایران در مباحث تکنولوژی روز مقداری از کشورهای توسعه یافته دنیا عقب افتاده است، افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده اما این کارها باید ۲۰ سال قبل انجام می شد و اکنون نیز باید سریع خودمان را به روز کنیم و دولت هوشمند و الکترونیک را در تمام کشور ایجاد نماییم.

اخلاقی توسعه فناوری اطلاعات در کشور را منجر به تسهیل و تسریع امور، دقیق‌تر شدن و شفافیت در موضوعات و جلوگیری از فساد و رانت و امضاهای طلایی دانست و گفت: امروز بیشتر مردم دارای تلفن همراه هستند و با این ابزار می توانند به تکنولوژی روز دسترسی پیدا کرده و البته این حوزه را باید توسعه دهیم.

به خاطر کار در دستگاه قضایی با مشکلات مردم آشنایی کامل دارم

داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه دیگر سوابق خود را مربوط به قوه قضائیه و در دیوان عدالت اداری استان های کرمانشاه و همدان دانست و گفت: از سال ۹۲ در دیوان عدالت اداری این استانها مشغول به خدمت هستم و باتوجه به ماهیت کار دیوان که واسط مردم و بدنه اداری و حاکمیتی و مبتنی بر حقوق عمومی است با مسائل و مشکلات مردم و همچنین نقاط ضعف و قوت ساختارهای اداری آشنایی دارم.

وی اضافه کرد: دیوان عدالت اداری ظرفیت بسیار خوبی است که در نظام جمهوری اسلامی برای احقاق حق مردم ایجاد شده و از مردم در برابر دستگاه های اداری، حاکمیتی و نظامی دفاع می کند و از این رو بنده با مشکلات مردم در این بخش اشراف دارم.

اخلاقی تاکید کرد باتوجه به سوابق و تجاربی که در دیوان عدالت اداری دارم می توانم در مجلس در حوزه مسائل و مشکلاتی که مردم و همچنین دستگاه های اداری با آن روبرو هستند قانونگذاری کنیم و به اصلاح قوانین در بخش های مختلف بپردازیم.

وی با بیان اینکه تحصیل کرده رشته حقوق عمومی هستم و این رشته هم مبتنی بر مسائل حاکمیتی است، اظهار کرد که نماینده مجلس باید دید حقوق عمومی داشته باشد یعنی با قانون اساسی، قوانین داخلی مجلس، قانون بودجه و کار، حقوق شهروندی، آزادی های عمومی و قوانین اداری و استخدامی آشنا باشد که در این زمینه تجربه دارم.

بُعد نظارتی مجلس باید جدی‌تر گرفته شود

وی ۲ وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی را قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون دانست و گفت: از نظر قانون در کشورمان مشکلی نداریم اما از نظر اجرای قوانین چرا و در این بخش ضعیف هستیم و همچنین در نظارت بر اجرای قانون نیز ضعف‌هایی داریم که باید برطرف شود.

اخلاقی همچنین تاکید کرد که برخی از قوانینی که داریم نیز باید اصلاح شود. این قوانین باید با شرایط مردم و کشور سازگارتر باشد و یکسری قوانین هم می شود اضافه کرد و در کنار وضع و اصلاح قوانین نظارت بر اجرای آن نیز بسیار مهم است که مجلس دوازدهم باید این بُعد نظارتی را جدی‌تر بگیرد.

وی نظارت بر اجرای قانون را از وظایف اصلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد که که دستگاه ها و وزارتخانه ها باید براساس قانون کار کنند و مسائل را جلو ببرند و اجرایی نمایند.

به اعتقاد وی؛ قوانین در بدنه دولت سلیقه ای اجرا می شود و در اینجا مجلس باید نظارت کند و اخطار و تذکر دهد که قوانین درست اجرا شود.

نمایندگان مجلس باید بر عملکرد مدیران نظارت جدی داشته باشند

داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه در استان کرمانشاه هم باید بُعد نظارت نمایندگان تقویت شود، گفت: برای استان در ۲ سطح برنامه تدوین کرده ام و در آن نقاط ضعف و قوت و مسائل و مشکلات مردم و استان را دیده ام و به نظر می رسد نظارت بر عملکرد مدیران در استان ضعیف است.

محمد اخلاقی تصویب قوانینی به نفع مردم و منطقه را در دستور کار خود دانست و افزود: باید قوانینی را تصویب کرد که منفعتی برای مردم داشته باشد متاسفانه در گذشته ضعیف عمل کرده ایم و حرف ها و صدای مردم استان کرمانشاه کمتر شنیده شده است.

اخلاقی به این موضوع اشاره کرد که نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین و ارائه طرح ها و لوایح مشارکت کمتری نسبت به سایر نمایندگان داشته اند در حالیکه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان هستند.

وی بر استفاده از ظرفیت نخبگان توسط نمایندگان مجلس نیز تاکید کرد و گفت: باید از مشورت این افراد در راستای توسعه استان استفاده کرد.

کرمانشاه با مشکل کمبود بودجه و حتی برگشت آن روبرو است

داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش به کمبود اعتبارات و بودجه استان کرمانشاه اشاره کرد و آن را به ضعف نمایندگان استان مربوط دانست و گفت: براساس آمارها بودجه سایر استانها تا ۴۵ درصد افزایش یافته اما بودجه کرمانشاه نه تنها حداقلی است بلکه بخشی از همین بودجه کم هم به دلیل عدم جذب برگشت داده می شود که این نشان از ضعف و عدم نظارت نمایندگان مجلس بر آن است و این عدم پویایی و فعال بودن نماینده مجلس را می رساند.

اخلاقی همچنین بر نظارت بر عملکرد مدیران استانی نیز تاکید کرد و افزود: نمایندگان باید نظارت جدی داشته باشند که دستگاه های اجرایی کار خود را به درستی انجام می‌دهند و مدیرانی در استان فعالیت کنند که تجربه، سوابق و توانایی داشته باشند و نمایندگان مردم در مجلس نیز از آنها حمایت و آنها را هدایت کنند.

وی مدیران توانمند را در توسعه استان موثر دانست و گفت: هر دستگاهی هم باید برای توسعه طرح و برنامه داشته باشد و براساس آن بودجه پیشنهاد بدهد تا بتوان استان را به توسعه رساند و نمایندگان مردم نیز باید بر روند هزینه کرد بودجه استان نظارت جدی داشته باشند.

ظرفیت‌های کرمانشاه برای توسعه فراوان است

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش به ظرفیت‌های فراوان استان در بخش های کشاورزی، دامپروری، گردشگری، توریسیم زیارتی، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، مرزهای مشترک با عراق، منابع نفتی و طبیعی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها و شاخص های موجود استان کرمانشاه به اندازه ۲۸ کشور ظرفیت دارد که باید از این ظرفیت ها برای توسعه استان بهره برد.

محمد اخلاقی از مردم کرمانشاه خواست افراد شایسته، تحصیل کرده، با تجربه و جوان و پر انرژی برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند تا بتواند در مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت قوی عمل کنند.

وی اظهار کرد که شرایط یکسانی بر کشور ما از نظر تحریم های ظالمانه و مسایل اقتصادی حاکم است و تنها مختص استان کرمانشاه نیست اما بسیاری از استان های کشور در همین شرایط موجود توانسته اند به توسعه برسند و شاخص های توسعه ای خود را ارتقا دهند اما کرمانشاه در همه نمودارهای بیکاری و آسیب های اجتماعی در رده های اول است.

ایجاد اشتغال نیاز جدی کرمانشاه است

داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه به مقوله اشتغال و رفع بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت های فراوان استان در بخش های مختلف نباید بیکار در استان داشته باشیم.

وی خواستار اصلاح فرهنگ کار در استان شد و گفت: کار را نباید تنها در پشت میزنشینی و کار اداری خلاصه کرد بلکه باید کارآفرینی کرد و برای سایر افراد هم شغل ایجاد نمود.

اخلاقی به ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی در سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: جوانان ما باید خود را مجهز به مهارت روز کنند تا بتوانند کارآفرین باشند.

وی همچنین از مردم خواست مطالبه گر باشند و از مدیران و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی بخواهند برای رفع مشکلات استان تلاش کنند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha