۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85399604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول انصراف دادند

دزفول - ایرنا - فرماندار ویژه دزفول گفت: ۲۴ نفر از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول به طور رسمی انصراف خود را اعلام کردند.

علیرضا خردمند عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان مهلت قانونی انصراف نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساعت هشت صبح امروز گفت: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات، داوطلبان نمایندگی حداکثر تا ٧٢ ساعت قبل از زمان آغاز رأی گیری باید انصراف خود را به طور رسمی ثبت کنند و پس از این مهلت زمانی دیگر امکان انصراف وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس ساعت هشت صبح سه شنبه هشتم اسفندماه آخرین مهلت قانونی برای انصراف نامزدهای مجلس شورای اسلامی است که در این مدت قانونی ۲۴ نفر به صورت رسمی از داوطلبی در انتخابات پیش‌رو در حوزه انتخابیه دزفول انصراف دادند.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه ۳۵۶ شعبه اخذ رای در کل شهرستان پیش بینی شده است، گفت: از ۶۶ نامزد نهایی تایید صلاحیت شده در این حوزه انتخابیه در نهایت ۴۲ نفر در صحنه رقابت باقی ماندند.

وی افزود: ۲۰۰ نفر در دزفول در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس، نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۹ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند و از این تعداد در نهایت ۶۶ نفر با تایید صلاحیت وارد مرحله تبلیغات در این حوزه انتخابیه شدند.

نامزدها به قوانین و جدول زمان بندی انتخابات پایبند باشند

خردمند با بیان اینکه تمام عوامل دخیل در انتخابات شبانه روز در تلاش هستند تا انتخاباتی سالم، رقابتی، امن و با مشارکت حداکثری در این شهرستان رقم بزنند، گفت: تمام هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های مختلف شهرستان در بالاترین سطح وجود دارد و امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم انتخاباتی به یاد ماندنی در یازدهم اسفند ثبت شود.

وی ادامه داد: آغاز رای گیری در تمام شعبه های انتخابی دزفول همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز جمعه یازدهم اسفندماه آغاز می شود.

فرماندار ویژه دزفول بار دیگر با دعوت از همه مردم دزفول برای مشارکت در انتخابات افزود: مشارکت حداکثری در این انتخابات مهر تاییدی بر نظام اسلامی و موجب عظمت و اقتدار ایران و همچنین ناامیدی و شکست دشمنان اسلام و ایران است.

وی با توصیه همه نامزدها به رعایت قوانین افزود: براساس قانون انتخابات زمان تبلیغات نامزدها که از نیمه شب پنجشنبه سوم اسفندماه آغاز شده است در ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند پایان می یابد.

به گزارش ایرنا، استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع ۱۸ نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند. ‌ حوزه انتخابیه دزفول دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha