نامزد انتخابات: نبود ارتباط هوشمندانه با مردم، نقطه ضعف مجلس یازدهم است+ فیلم

اصفهان- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نایین و خور و بیابانک گفت: یکی از نقاط ضعف مجلس فعلی(دوره یازدهم)، نبود ارتباط قوی و هوشمندانه برخی نمایندگان با مردم و استفاده نکردن از مشاوره نُخبگان است.

به گزارش ایرنا، منصور عاشور(کد انتخاباتی ۱۶۷) روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت‌وگوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.

نام وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک در شرق اصفهان ثبت شده است.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های پیشین اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ انتقاد شما به آنها چیست؟

عملکرد برخی نمایندگان دوره‌های قبلی مجلس بدلیل ضعف در شناخت مشکلات و ارائه نکردن راهکارهای بهینه بواسطه پرداختن به منافع شخصی را مناسب و مطلوب نمی‌دانم. یکی از نقاط ضعف مجلس فعلی عدم ارتباط قوی و هوشمندانه تعدادی از نمایندگان با مردم و استفاده نکردن از مشاوره نُخبگان است.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آن چیست؟
فقر و محرومیت، مهمترین معضل حوزه انتخابیه نایین و خور و بیابانک و راهکار آن انتخاب نماینده‌ای مُجرب، دلسوز، مُتدین، فسادستیز و پاکدست است.


ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید؟ مجلس چه کمکی به رفع آن خواهد کرد؟

مهمترین معضل کشور، مشکلات معیشتی و اقتصادی است که باعث ناراحتی و آزار مردم شده است.

ایرنا: آیا قانون اساسی را بطور کامل خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن را چه می‌دانید؟

قانون اساسی را قبل از این مطالعه کرده‌ام و همه اصول آن مهم است.

ایرنا: تاکنون آیین‌نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟

آیین‌نامه‌های مجلس را هنوز مطالعه نکرده‌ام، در صورت لزوم آنها را بطور دقیق مطالعه و اجرا خواهم کرد.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان به مهمترین پیشینه‌های اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

از جمله سوابق علمی و اجرایی من می‌توان به عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی، دکترای تخصصی مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی شریف، دانشیار پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تهران، همکاری با سازمان سنجش آموزش کشور، استادیار ارشد در آزمایشگاه «NMR» دپارتمان نورولوژی دانشگاه میشیگان امریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۲)، معاون مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای کشور(سال ۱۳۸۶) و مجری طرح‌های تحقیقاتی در زمینه علوم و فنون هسته‌ای کشور اشاره کرد.

ایرنا: مهمترین برنامه‌ها و اهداف شما در صورت انتخاب شدن بعنوان نماینده چیست؟

برخی از برنامه‌های من، تدوین هوشمندانه قوانین در راستای تقویت قانونمداری، نظارت و پیگیری بر حُسن اجرای آنها برای ایجاد کارآفرینی و تامین امور رفاهی و معیشتی و رفع نگرانی‌های مُزمن ناشی از گرانی‌ها، کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌های انباشته شده است.
نظارت در زمینه‌های توسعه تسهیلات اشتغال و ازدواج، توسعه شبکه‌های محلی رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و مخابراتی، مدارس، دانشگاه‌های بومی، گردشگری، مراکز درمانی، معادن، راه سازی، کشاورزی، منابع آبی و احیای قنوات، ساخت سامانه‌های پرتودهی هسته‌ای برای آفت‌زُدایی محصولات کشاورزی و اصلاح نباتات، حمایت فراگیر از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، توسعه بیمه‌های روستایی و تلاش برای افزایش میزان یارانه‌ها جهت رفع آنی فقر و محرومیت از دیگر اهدافم است.
به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha