۱۰۰ میلیارد ریال برای تبدیل شهربازی قدیمی ارومیه به بازارچه اختصاص یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال توسط استانداری برای تبدیل شهربازی قدیمی ارومیه به بازارچه صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی با معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه افزود: با بازدید استاندار آذربایجان غربی از مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای تکمیل مرمت‌های آن اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین عمارات دارایی ماکو با دستور وزیر اقتصاد و حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه هدایت نمونه موفقی از اجرای طرح مولدسازی است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای مرمت این مدرسه هزینه شده و به‌زودی به‌عنوان اولین خانه صنایع‌دستی استان افتتاح می‌شود تا به مکانی برای آموزش و معرفی صنایع‌دستی استان تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در ارومیه بناهای تاریخی دیگری مانند مدرسه هدایت وجود دارد که با سرمایه‌گذاری و مرمت می‌توان کاربری فرهنگی برای آنها تعریف کرد.

صفری گفت: مرمت خانه انصاری هم به‌زودی آغاز می‌شود، موزه تاریخ، ورزش و مدرسه نیز در بنای تاریخی ۲۲ بهمن راه‌اندازی می‌شود تا تعداد موزه‌های تخصصی این شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: در خصوص تله کابین ارومیه، نسبت به خلع ید مجری پروژه اقدام شد و در حال حاضر اقدامات اولیه برای جذب سرمایه‌گذار جدید و شروع دوباره پروژه انجام شده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی مسجد جامع ارومیه یک نمونه موفقی از همکاری‌های بین اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری ارومیه است که امروزه به پاتوق گردشگران و مردم تبدیل شده و در آن مکان عکس‌های یادگاری‌شان را ثبت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: باید در کمتر از یک ماه باقی مانده به عید نوروز نسبت به نصب تابلو راهنمای میراث‌فرهنگی در اطراف مسجد جامع ارومیه و ایجاد مکانی برای ثبت عکس مردمی اقدام و همچنین برای جداره‌سازی مغازه‌های اطراف میدان امام اقدامات اولیه را آغاز کرد.

صفری ادامه داد: با حمایت نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی هم مقرر شده است طبقه فوقانی حوزه علمیه حذف شده و به جای آن طلاب در حجره‌های اطراف مسجد ساکن شوند و نیز به‌زودی درب مسجد جامع از طرف بازار بازگشایی می‌شود.

وی گفت: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر نیز یکی دیگر از اولویت‌ها است که در این راستا نیز می‌توان در سطح شهر تابلوهای معرفی سرویس‌های بهداشتی نصب کرد تا گردشگران با مشاهده این تابلوها به‌راحتی به این مکان‌ها دسترسی پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha