رییس کانون وکلای ترکیه: رژیم صهیونیستی آشکارا در غزه نسل کشی می کند

همدان- ایرنا- رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ترکیه گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و غزه از آبان امسال یک نسل کشی آشکار بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارینچ ساکان روز سه شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و ترکیه به میزبانی همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رژیم صهیونیستی اشغال سرزمین فلسطین را از سال ۱۹۴۸ آغاز کرد و این اقدام آنها موجب نسل کشی شد.

وی اضافه کرد: به عنوان اتحادیه سراسری کانون های وکلای ترکیه عنصرها و مصادیق جرم اسراییل را تنظیم و در قالب یک کیفرخواست به دیوان و مراجع صالح تقدیم شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ترکیه ادامه داد: با این وجود این گونه اقدامات و محکومیت توسط کانون وکلا، خروجی خاصی نداشته و ۱۰ هزار کودک و زن بی دفاع در غزه جان باختند.

ساکان با بیان اینکه اتحادیه سراسری کانون های وکلای فلسطین هم به علت بمباران ویران شد و بسیاری از وکلا جان باختند گفت: انتظار می رود تمامی اتحادیه سراسری وکلا متحدانه، اقدامات مناسب و موثر علیه اسراییل انجام دهند.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ترکیه بیان کرد: شعر سعدی شیرازی شاعر مشهور و بزرگ ایرانی مبنی بر« بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار» بر سر در ورودی سازمان ملل نصب شده است که تنها نوشتن و نصب این شعر در بناها کافی نیست باید اینها در قلب حک شده و برای عملی شدن آن اقدام کرد.

ساکان ادامه داد: اتحادیه کانون های وکلا کشور ترکیه و ایران به صورت مشترک اقدامات رژیم صهیونیستی و نسل کشی مردم غزه را محکوم می کند.

وی گفت: نشست هم اندیشی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و ترکیه با رویکرد راهکارهای تقویت ارتباط و مستحکم شدن تعامل کانون وکلا ایران و ترکیه برگزار شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ترکیه اضافه کرد: همچنین در این نشست درباره اهمیت و ضرورت قدرت یافتن کانون وکلا صحبت و به ضرورت و اهمیت استقلال وکیل تاکید شد.

ساکان، لازمه برقراری عدالت در جهان را وجود وکلایی مستقل از نظام قضایی دانست و افزود: در دستگاه قضایی دادیار و بازپرس خدمات دولتی ارائه می دهند و این افراد در دوره های مختلف همواره زیر فشارهای متعدد هستند بنابراین آنچه می تواند استقلال وکلا را حفظ کند استقلال وکیل و وکلا از قوه قضاییه است.

وی تاکید کرد: استقلال وکلا را نباید امتیازی برای این قشر تلقی کرد بلکه این امر به خاطر این است حقوق شهروندان به طور کامل محقق شود و برای دادرسی عادلانه و حیات مردم، این آزادی و استقلال وکیل را می خواهیم.

نشست هم اندیشی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و ترکیه به میزبانی همدان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha