نمایندگانی را انتخاب کنیم که برای توسعه علم و فناوری برنامه داشته باشند

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به نقش علم و فناوری در اقتصاد آینده کشور، بهتر است نمایندگانی را انتخاب کنیم که علاوه بر دارا بودن شرایط و صلاحیت‌های عمومی سیاسی، اجتماعی؛ برای علم و فناوری برنامه داشته باشند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، پیمان صالحی امروز - سه شنبه - در جمع کارکنان این وزارتخانه افزود: یکی از شاخص‌های مهم انتخاب نماینده علاوه بر داشتن صلاحیت‌های عمومی سیاسی و اجتماعی، داشتن برنامه برای حوزه علم و فناوری است تا در وضع قوانین به نقش علم و فناوری توجه شود. البته منظور این نیست که حتما فرد انتخاب شده استاد دانشگاه باشد بلکه ملاک داشتن برنامه است.

وی یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به درستی اشاره فرمودند، در سال‌های پیش رو باید نقش علم و فناوری در اقتصاد افزایش و تکیه بر فروش مواد خام نفتی و معدنی کاهش یابد تا اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور نهادینه کنیم. بنابراین انتخاب نماینده آشنا به این مفاهیم ضروری به نظر می‌رسد.

معاون وزیر علوم به نقش مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) "مجلس خانه ملت است ". بنابراین شرکت در انتخابات و شکل‌گیری یک مجلس قوی وظیفه تک تک آحاد ملت است.

صالحی با بادآوری نقشی که دانشگاهیان به ویژه استادان در جذب مشارکت مردم در انتخابات دارند، گفت: به نظر من همین که هر استاد دانشگاه در کلاس درس این موضوع را تبیین کند که اگر نمایندگان مردم انتصابی بودند، چقدر احساس می‌کردیم که حق مهمی از ما مردم تضییع شده است و اینکه هر شخص با هر یک رأی نماینده مورد نظر خود را که فکر می‌کند به افکار، عقیده و سلیقه فکری او نزدیک است، انتخاب می‌کند، حس ارزشمندی است، به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha