۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۴۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85400549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاخ سفید: می‌خواهیم هرچه زودتر آتش بس موقت در غزه برقرار شود

نیویورک – ایرنا- هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید با بیان اینکه هنوز توافقی میان حماس و اسرائیل وجود ندارد، گفت: می‌خواهیم هر چه زودتر این آتش‌بس موقت برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در مورد غزه گفت: «هنوز توافقی وجود ندارد و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد... ما هنوز در حال کار بر روی روش‌های این ترتیب هستیم.»

کربی افزود: « یک وقفه بشردوستانه و آتش‌بس موقت تقریباً یکسان هستند. ما امیدواریم یک وقفه طولانی در جنگ داشته باشیم، امیدوارم این وقفه شش هفته طول بکشد که در این مدت بتوانیم همه گروگان‌ها را خارج کنیم و نه جنگ بیشتر.»

او همچنین گفت: «آخرین وقفه یک هفته بود. چیزی که ما به آن امیدواریم بسیار بیشتر از وقفه قبلی است.»

این سخنگوی دولت بایدن در عین حال افزود: «ما بر اجرایی کردن این توافق در اسرع وقت متمرکز هستیم. در حال حاضر، تلاش برای دستیابی به توافق قبل از ماه رمضان نیست، بلکه این است که دو طرف به توافق برسند.»

کربی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یک گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل که گفته است، اسرائیل عمداً فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد، گفت: "من از گزارش‌هایی که سازمان ملل در این خصوص منتشر می‌کند، آگاه نیستم. همانطور که گفتم، یک رویه برای حمایت از ارتش‌های خارجی وجود دارد.  ما از این رویه پیروی می کنیم.".

یک گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر  تاکید کرده است که "اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک سلاح در غزه استفاده می‌کند."

به گزارش خبرنگار ایرنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در یک برنامه تلویزیونی آمریکا به نام "لیت نایت شو" اعلام کرد: اگر توافقی برای آزادی برخی از گروگان‌ها به دست آید، اسرائیل مایل است جنگ خود با حماس در غزه را در ماه رمضان آینده متوقف کند.

اظهارات بایدن در مصاحبه‌ای که در برنامه «لیت نایت شو با اجرای ست مایرز» شبکه ان بی سی آمریکا منتشر شد، جدیدترین اظهارات او درباره توقف احتمالی در طول ماه مبارک رمضان است.

بایدن گفت: « ماه رمضان نزدیک است و اسرائیلی‌ها توافق کرده‌اند که در ماه رمضان فعالیت‌هایی انجام ندهند تا به ما زمان بدهند تا همه گروگان‌ها را از غزه خارج کنیم.»

رئیس جمهوری آمریکا که همواره حامی اسرائیل بوده و و کشورش میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات در اختیار این رژیم برای جنگ اخیر علیه مردم غزه قرار داده است ، روز گذشته نیز ابراز امیداری کرد که تا دوشنبه هفته آینده آتش‌بس در نوار غزه برقرار شود.

 بایدن روز دوشنبه به وقت محلی  در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چه زمانی آتش‌بس در غزه برقرار می‌شود، گفت: مشاور امنیت ملی گفته که ما (به آتش‌بس) نزدیک هستیم البته هنوز کار تمام نشده است. امیدوارم که تا دوشنبه آینده آتش‌بس برقرار شود.

دوحه پایتخت قطر روز دوشنبه، میزبان دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان اسرائیل، حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

رسانه های اسرائیلی گزارش داده بودند که انتظار می‌رود در این دوره از مذاکرات درباره فهرست اسامی اسرای رژیم اسرائیل و هویت اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد و همچنین شرایط آتش‌بس و بازگشت محدود غیرنظامیان به شمال نوار غزه بحث و گفت‌وگو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha