۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85400577
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

حاشیه و متن همایش شورای هماهنگی اصولگرایان قم

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85400577
حاشیه و متن همایش شورای هماهنگی اصولگرایان قم

قم - ایرنا - جشن حامیان شورای اصولگرایان قم شب گذشته درحالی برگزار شد که حضور احمد امیرآبادی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی، سخنرانی و حمایت مجید تلخابی رئیس هیئت بدنسازی قم و اعلام انصراف حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر به نفع لیست این شورا از جمله حاشیه‌های این همایش بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بخشی از این همایش که در مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار شد، حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر قم که چند روز قبل انصراف خود را از نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود، دلیل این انصراف را حمایت از لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم ذکر کرد و دقایقی در حمایت از آقایان قاسم روانبخش ، حسین اسلامی و امین مقومی سخن گفت.

در ادامه مجید تلخابی رییس هیات پرورش اندام استان قم و از قهرمانان ملی این رشته ورزشی نیز طی سخنانی با دعوت مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی، از لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم حمایت کرد.

یکی از نکات پررنگ همایش شورای هماهنگی اصولگرایان قم، حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی قم بود. وی در محافل سیاسی قم همواره به‌عنوان یکی از افراد شاخص و تاثیرگذار این جریان سیاسی شناخته می‌شود.

دراین همایش نامزدهای این جریان به بیان برنامه‌های خود در صورت ورود به خانه ملت پرداختند.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش دراین همایش طی سخنانی با ذکر این نکته که مجلس در راس امور است خاطرنشان کرد: مجلس برای دولت و سایر ارگان‌های کشور ریل‌گذاری نموده، و مسیر آنها را مشخص می‌نماید.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت شهر قم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، دین و فکر و فرهنگ از این استان به همه جهان صادر می‌شود.

وی بیان داشت: قم یک ایران کوچک بلکه یک جهان کوچک است، قاعدتا چنین استان ویژه‌ای نمایندگانی را می‌طلبد که با شاخص قم و در تراز این استان نوین و فرهنگی باشند.

روانبخش همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در قم برای موضوع قانون‌گذاری و نظارت را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد: برای پیشرفت این استان همچنین شهرستان‌های تابعه، بخش‌ها و روستاهای آن، بتوانیم خدمت‌گذار خوبی باشیم‌ و از ظرفیت دولت استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای پیشرفت این استان در حوزه‌های مختلف ورزشی و زیارتی و سیاحتی و اقتصادی و فرهنگی به کار خواهند گرفت گفت: ما در برابر مردم قم متعهد می‌شویم که با همفکری، هماهنگی و همراهی هم، مشکل‌ها را یکی پس از دیگری برطرف کنیم، تا پس از چهار سال در مقابل خانواده شهیدان، علما و صالحان رو سفید و سربلند باشیم.

حاشیه و متن همایش شورای هماهنگی اصولگرایان قم

مشارکت در انتخابات نظام را تثبیت می‌کند

یکی دیگر از نامزدهای شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم نیز با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: مشارکت حداکثری باعث حفظ نظام اسلامی و شادی دل رهبر معظم انقلاب می‌شود.

حسین اسلامی همچنین با تبیین برخی از هدف‌هایی که هر سه نامزد شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنند گفت: پیگیری مسکن برای جوانان اولویت ماست چرا که زمینه ازدواج آسان را فراهم خواهد کرد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه پیگیری مسکن برای کارگران و افراد کم درآمد بخشی از مشکل جامعه را حل خواهد کرد گفت: این مورد نیز جز برنامه‌های ما قرار دارد.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که صنعت مسکن به تحرک در بیاید، ده‌ها بلکه صدها شغل مرتبط هم به حرکت در خواهد آمد و اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

اسلامی پیگیری موضوع تبدیل خانه‌داری به شغل را از اهم برنامه‌های نامزدهای شورای اصول‌گرایان استان دانست و بیان داشت: فرهنگ باید مردمی‌سازی شود، این موضوع نیز باید از درون خانواده و با محوریت زنان صورت گیرد.

وی در ادامه همچنین ضرورت تعیین بیمه و مزایای دیگر برای شغل خانه‌داری را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم در این بخش هم موفق خواهیم بود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بها دادن به ورزش‌کاران را نیز جز اولویت‌های نامزدهای شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم ذکر کرد و گفت: در قم و به‌ویژه در مناطق محروم این استان شاهد حضور ورزش‌کاران و قهرمانان جهانی هستیم، اگر ما امروز به ورزش بها ندهیم و ورزشکار نسازیم، قطعا باید زندان و محل نگهداری معتادان بسازیم.

وی تاکید کرد: بها دادن به ورزش سرمایه‌گذاری است، و هزینه نیست.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ اکنون بیشتر قانون‌های کشور دارای ضمانت اجرایی مناسب نیستند و به صورت انشایی نوشته‌ شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه دولت باید اقدام‌هایی مانند جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و ساخت مسکن را انجام دهد خاطرنشان کرد: اگر مسئولی در استان این وظایف قانونی خود را ترک کرد، در قانون، ضمانت اجرا دیده نشده‌است.

وی اضافه کرد: اگر قانون‌گذار بتواند این ضمانت اجرا را به تدریج ترمیم کند، هیچ مسئولی به خودش اجازه نمی دهد تا آنچه در قوه مقننه تصویب شده را اجرا نکند.

اسلامی پیگیری این موضوع را نیز از دیگر برنامه‌ها خواند و گفت: همه اقدام‌ها و نظارتی که ما به عنوان یکی از وظایف نمایندگان مجلس می‌دانیم، در صورتی محقق می‌شود که بتوانیم برای ترک فعل برخی مسئولان، ضمانت اجرایی درستی تنظیم کنیم.

حاشیه و متن همایش شورای هماهنگی اصولگرایان قم

تمرکز باید روی مشارکت حداکثری باشد

دیگر نامزد شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم نیز گفت: مردم ما در همه زمینه‌ها، خط ولایت را دنبال می‌کنند، در یازدهم اسفندماه، چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، مشارکت حداکثری است و باید روی این هدف متمرکز شویم.

امین مقومی همچنین خدمت به اهل بیت‌(ع) را از نعمت‌هایی دانست که باید قدردان آن باشیم گفت: قم به عنوان محلی که انقلاب اسلامی از آن برخاسته همچنین شهری که مختص مرجعیت، روحانیت و اجتهاد است، ظرفیت بالایی دارد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود قم را شهر شهید و شهادت توصیف کرد و گفت: قم باید در تمام عرصه‌ها جایگاه نخست را داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی از مهمترین و تاثیرگذارترین انتخابات‌های کشور به شمار می‌آید خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تعیین کننده خط مشی همه نهادهای کشور است، ملت ایران با حضور باشکوه در این انتخابات برگ زرین دیگری را به مجموعه افتخارهای نظام‌اسلامی اضافه می‌کنند.

حاشیه و متن همایش شورای هماهنگی اصولگرایان قم

حجت الاسلام سید محمد آتش‌زر یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از قم نیز در این آیین با اعلام کنارگیری از نامزدی خود به نفع سه کاندیدای شورای هماهنگی اصول‌گرایان گفت: مسئولیت در نظام اسلامی واقعا کار سختی است.

وی با اشاره به مثلت روانبخش، اسلامی و مقومی به عنوان نامزدهای سه‌گانه شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم خاطرنشان کرد: این نامزدها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی همچنین قضایی و قانون‌گذاری و فنی و عمرانی دارای سابقه و تجربه‌های فراوانی هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha