احزاب کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه کاندیداهای خود در کرمانشاه را معرفی کردند

کرمانشاه - ایرنا - ۲ حزب کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه کاندیداهای مورد حمایت خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه کرمانشاه و اورامانات معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حزب کارگزاران سازندگی ایران در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه حمایت خود را از فضل الله رنجبر، منوچهر فخری و محمدرضا دادگر و در حوزه انتخابیه اورامانات شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی از محمد رئوف قادری اعلام کرد.

حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و اکنون در این حوزه انتخابیه ۱۲۹ نفر با هم به رقابت می‌پردازند.

فضل الله رنجبر فرماندار اسبق کرمانشاه و مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری کرمانشاه، منوچهر فخری معاون پیشین هماهنگی امور عمرانی استانداری های کرمانشاه و سمنان و همچنین شهردار اسبق کرمانشاه و سنندج و محمدرضا دادگر نیز از فعالان حوزه ساخت و ساز و دارای شرکت خصوصی در حوزه راهسازی است.

محمد رئوف قادری نیز از نیروهای اصلاح طلب شناخته شده منطقه اورامانات و نماینده دوره پنجم مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه اورامانات در شمال غربی استان کرمانشاه با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره از انتخابات ۱۸ نفر برای کسب این یک کرسی با هم به رقابت می پردازند.

حزب کارگزاران در سایر حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه کاندیدایی را مورد حمایت قرار نداده است.

مهدی نوروزی، دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی استان کرمانشاه در بیانیه اعلام کاندیداهای مورد حمایت این حزب در استان، آورده است؛ علیرغم انتقاداتی که نسبت به پروسه انتخابات از زمان شروع ثبت نام تا شیوه تایید صلاحیت تا چند روز مانده به برگزاری انتخابات و فراهم نبودن بستر کافی برای طیف گسترده ای از سلائق گوناگون سازمان یافته در قالب احزاب مترقی و به خصوص بخشی از نیروهای تحولگرا از جناح اصلاح طلبان وجود دارد اما حزب «تحولگرا و توسعه محور »کارگزاران سازندگی ایران با اعتقاد بر اینکه هنوز امید خود را در راستای تغییرات اصلاحی از طریق انتخابات و «صندوق رای» قطع نکرده است اعلام می دارد که در انتخابات پیش رو (جمعه یازدهم اسفندماه) مشارکت خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: به همین منظور حزب کارگزاران سازندگی شاخه استان کرمانشاه، ضمن احترام به تمام کاندیداها که با هدف خدمت به مردم پا به عرصه انتخابات گذاشته اند، از بین کسانی که تمایل حمایت از سوی حزب کارگزاران سازندگی را داشتتد و دارای دیدگاه «تحول خواهی و توسعه محوری و مردم‌سالاری » بودند سه شخصیت موثر در امر توسعه و خدمتگزار واقعی بدور از «شعارزدگی» انتخاب و به مردم شریف شهرستان کرمانشاه معرفی می شود و چون در ۱۴ شهرستان استان فقط در ۲ حوزه انتخابیه (شهرستان کرمانشاه و منطقه اورامانات)،کاندیداهای تایید صلاحیت شده با ویژگی های مورد نظر حزب وجود داشت تنها در این ۲ حوزه انتخابیه، نسبت به معرفی کاندیدا اقدام گردید.

همچنین در ادامه حمایت احزاب و گروه های سیاسی از کاندیداهای این دوره مجلس شورای اسلامی، حزب اعتدال و توسعه نیز کاندیداهای مورد حمایت خود را در استان کرمانشاه اعلام کرد.

این حزب نیز تنها در ۲ حوزه انتخابیه کرمانشاه و اورامانات کاندیدا معرفی کرده و ۲ نفر نیز دراین ۲ حوزه انتخابیه در لیست این حزب قرار گرفت.

حزب اعتدال و توسعه در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از منوچهر فخری و در حوزه اورامانات شامل شهرستان‌های پاوه،جوانرود،روانسر و ثلاث باباجانی از محمدرئوف قادری حمایت کرده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha