انتخاب نمایندگان آشنا به مسایل زیست محیطی برای صیانت از این حوزه لازم است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: انتخاب نمایندگانی آشنا به مسایل زیست محیطی برای حضور در مجلس دوازدهم، در راستای صیانت از این بخش لازم است.

سعید شهند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط زیست مقوله ای مهم بوده و یکی از حقوق عامه مردم در این حوزه تجلی پیدا می کند و مردم حق دارند از آب، خاک و هوای پاک استفاده کنند و محیط زیست آنان عاری از هرگونه آلودگی باشد.

وی اضافه کرد: قوانینی که در حوزه عمل سازمان محیط زیست قرار دارد، حاصل فعالیت قوه مقننه و از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و قوانین بسیار متعدد و مهمی در این زمینه از سوی نمایندگان تدوین و تصویب شده و به مرحله اجرا می رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: قانون حفاظت و احیای تالاب ها، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، قانون هوای پاک، قانون حفاظت از خاک و قوانین متعدد بسیاری وجود دارد که از طرف نمایندگان تصویب می شود و آشنایی و تسلط نمایندگان در حوزه محیط زیست و ذهنیت آنان بسیار تاثیر گذار در این زمینه است.

شهند اظهار کرد: مطالبه گری در این زمینه لازم بوده و حفاظت از محیط زیست امری همگانی است و در این زمینه بهترین روش، استفاده از ظرفیت نمایندگان برای تصویب قوانین در این راستاست که امیدواریم در مجلس دوازدهم، این امر بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان در حوزه اعتبارات، امکانات و تجهیزاتی است که به این سازمان داده می شود و انتخاب افرادی صاحب نظر در این زمینه لازم است تا بتوانند حقوق زیست محیطی شهروندان را در مجلس به منصه ظهور برسانند و کمک و یار محیط زیست باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha