۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85400783
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خیز بدمینتون بازان خراسان‌شمالی برای پیوستن به تیم ملی

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85400783
سعید وحیدی
خیز بدمینتون بازان خراسان‌شمالی برای پیوستن به تیم ملی

بجنورد- ایرنا- نام های «برسام احمدی» و «ماهان محمدی» از خراسان شمالی پس از درخشش در مسابقات کشوری در فهرست انتخابی تیم ملی بدمینتون جای گرفت تا این ورزشکاران در یک قدمی پوشیدن پیراهن ملی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، گرچه بدمینتون از پرطرفدارترین رشته های ورزش همگانی است و بیشتر خانواده ها در پارک ها و یا سفرها از این ورزش پر نشاط به عنوان یک تفریح استفاده می کنند اما این روزها همین ورزش تفریحی در خراسان شمالی مسیر حرفه ای اش می پیماید.

چند سالی است که در خراسان شمالی نگاه به این ورزش پرنشاط تنها تفریحی نیست بلکه با اجرای طرح های استعدادیابی شاهد شناسایی ورزشکاران توانمند در این رشته ورزشی هستیم.

ورزشکارانی که با درخشش در مسابقات کشوری بارها نام آنها در سر تیتر رسانه های خراسان شمالی قرار گرفته است و نشان از عزم جدی این استان برای قرار گیری در میان مدعیان رشته ورزشی بدمینتون دارد.

همین دیروز بود که فدراسیون بدمینتون فهرست ۱۸ نفره انتخابی تیم ملی را منتشر کرد که نام های «برسام احمدی» و «ماهان محمدی» از ورزشکاران آینده دار خراسان شمالی نیز در میان آنها به چشم می خورد.

این ورزشکاران بارها قهرمانی در مسابقات کشوری و فنی ترین بازیکن کشور را در کارنامه ورزشی خود دارند و این بار خیز برداشته اند تا مفتخر به پوشیدن پیراهن ملی شوند.

بدمینتون بازان خراسان شمالی با قرارگیری در فهرست انتخابی گام بزرگ و امیدبخشی را برای ورزش استان برداشتند و این نوید را می‌دهند که سال‌های آتی از ورزش پرنشاط بدمینتون در این خطه بیشتر خواهید شنید.

خیز بدمینتون بازان خراسان‌شمالی برای پیوستن به تیم ملی

رقابت ۱۸ بازیکن برای فهرست ۲ نفره تیم ملی

نایب رییس هیات بدمینتون خراسان شمالی می گوید: ۱۸ بدمینتون باز از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، مازندران، البرز، کرمانشاه، زنجان، اصفهان، سمنان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و تهران به رقابت های انتخابی تیم ملی زیر ۱۵ سال دعوت شده اند.

سارا سبحانی می افزاید: رقابت های انتخابی تیم ملی از ۱۶ اسفند ماه به مدت سه روز در زنجان برگزار می شود و در مرحله اول ۶ بازیکن برتر این مسابقه انتخاب می شوند.

وی ادامه می دهد: در مرحله نهایی نیز ۲ بازیکن برتر مفتخر به پوشیدن پیراهن تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیای میانه می شوند.

سبحانی با بیان اینکه هیات ورزشی بدمینتون از هیات های موفق خراسان شمالی است، ادامه می دهد: استان استعداد های خوبی در این رشته ورزشی دارد و همواره ورزشکاران بدمینتون برای این خطه افتخار آفرینی کرده اند.

افزون بر ۵۰۰ ورزشکار در رشته بدمینتون خراسان شمالی فعالیت دارند.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha