ورزشکاران خراسان‌شمالی ۱۶۷ نشان قهرمانی کسب کردند

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ورزشکاران استان در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ نشان رنگین قهرمانی را در مسابقات جهانی، بین المللی و کشوری کسب کردند که بیشترین آنها در رشته‌های مختلف جودو، کوراش، آلیش و کوهنوردی است.

داوود خدابنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۷ نشان قهرمانی در مسابقات جهانی، بین المللی و کشوری کسب شد.

وی افزود: گرچه عدم برگزاری برخی از مسابقات به دلیل شیوع کرونا در سال ۱۴۰۰ در افزایش این آمار بی تاثیر نیست اما نسبت به سال های قبل نیز رشد چشمگیری داشته است.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۶۰ ورزشکار استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری داشته است.

وی اضافه کرد: در این میان ورزشکاران استان در رشته هایی همچون جودو، کوراش، آلیش و بوکس به صورت ثابت در تیم ملی حاضر هستند.

خدابنده با اشاره به میزبانی از ۱۴۳ مسابقه کشوری و اردوی تیم ملی در استان، یادآور شد: برگزاری انتخابی تیم ملی آلیش، اردوی تیم ملی کوراش و جودو مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور و رقابت های قهرمانی ووشوی کشور از شاخص ترین این میزبانی ها در خراسان شمالی است.

به گفته وی در این مدت بیمه ۲۵ هزار ورزشکار خراسان شمالی ثبت شده که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha