اورژانس ۱۱۵ مشهد آسیب‌دیدگان در برف را امدادرسانی کرد

مشهد- ایرنا - مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۰ آسیب دیده در گروه سنی میانسال در سه روز اخیر به دلیل لغزندگی معابر و سرخوردگی در برف و یخبندان توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی امدادرسانی شدند.

محمد علیشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۴ نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده که تمامی این افراد توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ مشهد امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: در سه روز اخیر که بارش برف و باران پدیده جوی غالب استان خراسان رضوی بوده، میزان حوادث ترافیکی در مشهد نسبت به روزهای غیر برفی کاهش ۱۲ درصدی داشته است، در این بازه زمانی ۲۰۲ حادثه ترافیکی و تصادف جرحی در مناطق شهری و جاده ای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده است.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرما تعدادی از شهروندان بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن می‌شوند که خطر مرگ و میر را به همراه دارد، از شهروندان تقاضا می‌شود به طور جدی از اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی، اطمینان از باز بودن لوله‌های بخاری و استفاده از تجهیزات استاندارد اطلاع حاصل نموده و نسبت به رعایت دقیق آن ها اهتمام ورزند.

علیشاهی افزود: همچنین با توجه به بارندگی‌ها و لغزنده بودن مسیرها توصیه می شود رانندگان به نکات ایمنی لازم توجه ویژه داشته باشند و ضمن رانندگی با سرعت مطمئنه، از سبقت‌های غیر مجاز پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۶ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha