۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85400869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخابات درون حزبی میشیگان بازتاب چالش‌های جدی پیش‌روی بایدن و ترامپ

تهران – ایرنا – روسای جمهوری کنونی و پیشین آمریکا هر چند توانستند در رای‌گیری درون حزبی ایالت میشیگان بر رقبای خود چیره شوند، اما جزئیات نتایج انتخابات دیشب نشاندهنده چالش‌های پیش‌روی این دو رقیب در این ایالت حساس است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز نوشت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در انتخابات مقدماتی دیشب ایالت میشیگان با اختلاف زیاد بر رقیبان خود پیروز شدند هر چند که نتایج اولیه نشاندهنده برخی از نقاط ضعف این دو چهره شاخص احزاب دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات آتی ۲۰۲۴ است.

بر اساس جدیدترین نتایج این رقابت های درون حزبی که در تارنمای "ریل کلیر پالیتیکس / RealClearPolitics.com" منتشر شده، با شمارش ۶۶ درصد آراء رای دهندگان دموکرات، بایدن ۸۱ درصد و ویلیامسون ۳ درصد آرا را به دست آورده اند. دموکرات های ناراضی نیز گزینه "غیر متعهد" را انتخاب کرده و ۱۲ درصد (بیش از ۷۵ هزار رای) از مجموع آرا را به خود اختصاص دادند.

ترامپ نیز با کسب ۶۸ درصد آرا، بار دیگر بر تنها رقیب خود پیروز شد و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل توانست ۲۶ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

در هفته های اخیر کنشگران ناراضی از مواضع دولت بایدن در جنگ غزه با راه اندازی پویش مردمی "غیر متعهد" تلاش کردند تا دستکم ۱۰ هزار رای را جذب کنند. گفتنی است که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ توانست با اختلاف ۱۱ هزار رای بر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود در این ایالت پیروز شود. وی چهار سال بعد با اختلاف ۱۵۴ هزار رای این ایالت را به بایدن واگذار کرد. با توجه به این رقابت تنگاتنگ، سازمان‌ دهندگان پویش "غیر متعهد" به دنبال نمایش تاثیرگذاری بالقوه خود در انتخابات آتی بودند.

انتخابات درون حزبی میشیگان بازتاب چالش‌های جدی پیش‌روی بایدن و ترامپ

به نوشته آسوشیتدپرس، تعداد بالای رای دهندگان "غیر متعهد" زنگ خطری برای بایدن است چرا که با توجه به رقابت فشرده دو حزب در میشیگان و تاثیرگذاری آن در تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری، بایدن نمی تواند از جذب هر چه بیشتر آراء دموکرات ها چشم پوشی کند.

تراکم جمعیت آمریکایی‌های عرب‌تبار در ایالت میشیگان بیش از دیگر ایالات آمریکا بوده و بیش از ۳۱۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت ریشه در خاورمیانه یا شمال آفریقا دارند. تقریباً نیمی از ساکنان شهر ۱۱۰ هزار نفری دیربورن نیز عرب تبار بوده و در انتخابات دیشب، ۷۵ درصد از رای دهندگان این شهر گزینه "غیر متعهد" را انتخاب کردند.

از سوی دیگر، میزان آراء نیکی هیلی در شهرهای بزرگ و دانشجویی نیز نشاندهنده تداوم چالش جذب آراء دانشگاهیان، جوانان و ساکنان شهرهای بزرگ برای ترامپ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha