باز نگه داشتن مسیرهای بزرگراهی و شهری اولویت است/ مردم شمال تهران همکاری کنند

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری به هنگام بارش برف و باران باز نگه داشتن مسیرهای شهری و بزرگراهی است، گفت: با تلاش شبانه روزی، هیچ مسیری بدلیل بارش برف در پایتخت مسدود نشد.

علیرضا جعفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شب گذشته شاهد بارش زیاد برف در مناطق شمالی تهران بودیم به گونه‌ای که در برخی مناطق همچون دربند و ولنجک ارتفاع برف تا ۵۰ سانتی‌متر هم می‌رسید.

وی افزود: نیروهای خدمات شهری در چند جبهه وارد عمل شدند و علاوه بر عملیات شن و نمک پاشی در معابر همزمان، برف‌روبی مسیرها را نیز انجام داده و نگذاشتند هیچ مسیر اصلی دچار انسداد شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص لغزندگی برخی معابر گفت: در معابر اصلی به اندازه کافی شن و نمک پاشیدیم ولی لغزندگی در مسیرهای فرعی و کوچه‌ها بود که در این خصوص توان شهرداری ابتدا مدیریت در مسیرهای اصلی و پس از آن در مسیرهای فرعی بکار گرفته می‌شود.

باز نگه داشتن مسیرهای بزرگراهی و شهری اولویت است/ مردم شمال تهران همکاری کنند

بیشتر بخوانید
هشدار زرد هواشناسی تهران/ تداوم بارش‌ها، مردم نکات ایمنی را رعایت کنند
تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی چهار منطقه پایتخت
پلیس راهور: وضعیت نامطلوب معابر شمالی پایتخت/ به منطقه یک سفر نکنید


به گفته وی، با این حجم برف با تلاش بی وقفه عوامل شهرداری هیچ مسیری مسدود نشد و اکنون نیز تیم‌ها در آماده باش کامل و انجام عملیات نک پاشی در مسیرهای فرعی هستند.

جعفری اضافه کرد: بیشتر ساعات بارش برف در شب صورت می‌گیرد که عوامل شهرداری در سه شب گذشته تا صبح مشغول کار بودند و تلاش کردیم شهروندان از این بارش‌ها لذت ببرند و در ترددهای خود کمتر دچار مشکل شوند.

باز نگه داشتن مسیرهای بزرگراهی و شهری اولویت است/ مردم شمال تهران همکاری کنند

وی ادامه داد: به هنگام بارش برف معمولا شهروندان برای تفریح به خیابان‌ها می‌آیند و این حجم تردد موجب اختلال در خدمت رسانی می‌شود به همین منظور از مردم درخواست داریم هنگام بارش برف از تردد غیر ضرور خودداری کنند و پس از بارش برف و زمانی که نیروها در محل مستقر شدند، به معابر بیایند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: همکاری مردم با عوامل شهرداری و پلیس راهور در زمان برف‌روبی هم مهم است هر چند برخی شهروندان جلوی درب واحد خود را تمیز و حتی درخت کوچه‌ها را برف تکانی می‌کنند که این اقدام آنها، قابل تقدیر است.

جعفری همچنین به شهروندان توصیه کرد به هنگام بارش برف مشکلات خود را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

معابر درجه یک و بزرگراهی، معابر اصلی و فرعی درجه دو و سه باز هستند/ برف‌روبی کوچه‌های بن‌بست و خیابان‌های بالادست در دست اقدام

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک شهرداری تهران نیز با بیان اینکه معابر درجه یک و بزرگراهی، معابر اصلی و فرعی درجه دو و سه باز هستند، افزود: فقط در کوچه‌های بن‌بست و خیابان‌های بالادست مثل ناحیه ۳ و ۴ منطقه برف وجود دارد که در تلاش برای رفع آن تا ظهر امروز هستیم.

احسان صفایی در مورد آخرین وضعیت معابر این منطقه اظهار کرد: پاکسازی اکثر پل های عابر پیاده انجام شده، ایستگاه های اتوبوس، پایانه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و پل های عابرپیاده تقریبا بدون مشکل هستند بطوریکه نیروهای خدمات شهری در حال پاکسازی ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی هستند.

وی تاکیدکرد: البته مجددا بارش برف در حال آغاز شدن است و طبق پیش بینی‌ها تا ساعت ۱۰ امشب هم ادامه دارد لذا نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه امشب هم در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha